Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av Goodcash för lån 50.000 kr med låg UC-score?

Jag fick godkänt med 8 Anmärkningar, lågt underskott, många förfrågningar. Fick 25k. Detta i april 2025
Haha jag fick inte ens låna 8000 utan anmärkning(ar) 424000 årsinkomst, 20ff, inga speltransaktioner eller något. Aldrig fått lån hos dom. Ansökt uppemot 8 gånger kanske genom åren.

Tror jag hade 7 ff förut någon gång när jag ansökte och cirka 313000 årsinkomst (inte speciellt belånad) fick inte då heller.
Min sambo fick 10000 när hon hade cirka 20000 i lån, massa ff och en ganska låg årsinkomst. Tror den var 20000 typ….

Kanske något i transaktionshistoriken som har gett avslag? Det har väl gjort en kreditz eller liknande?

Otroligt egentligen vad det har hänt saker på kreditmarknaden enbart under senaste åren. En klar majoritet av alla små skitlån är helt borta.. nu när man läser att även Good Cash som normalt beviljat allt och alla även nekar lån med hyfsade förutsättningar så måste ju slutsatsen vara att även dessa typ av "mellanstora lån" är tvingade till förändring. Om de slutar bevilja lån till de som har något sämre förutsättningar så kan de inte motivera sina höga räntor.. då de kommer tvingas konkurrera med husbanker samt långivare med lite bättre villkor. Även jäkligt intressant att UC:n verkar spela mindre och mindre roll i kreditbedömningen då kreditbolagen via kreditz och tink etc hämtar in egen data och gör sin primära bedömning utifrån denna.. förmodligen mkt mer träffsäker än UC där det dock förstås är viktigt att fånga upp den totala skuldbördan.
Det stämmer inte riktigt eftersom ingen av stora banker använder sig av Kreditz eller Tink. Det är inte många månniskor som går med på att någon går in och kammar ens konto.

Det stämmer inte riktigt eftersom ingen av stora banker använder sig av Kreditz eller Tink. Det är inte många månniskor som går med på att någon går in och kammar ens konto.

Dom flesta gör väl det? I princip alla utom de fyra storbankerna som jag förstår det.. och där måste man vara bankkund för att få lån så de ser ju transaktionerna ändå.

LF , Santander, Ikanobank, Svea gör inte det bara att nämna några. Och om jag har Swedbank och lånar hos Nordea eller SEB de ser inte mina kontoutdrag och de kräver inte det heller

Så jag provade Goodcash, de vågade inte ens skicka e-post med avslag. 12 ff, 620 000 inkomst, under 8 %, 2 bet an. Jag provade 22 000 och fick inget svar. När jag skickar ett separat email får de ett avslag. Jag vet inte vad som alltid är fel för dem.

Så jag provade Goodcash, de vågade inte ens skicka e-post med avslag. 12 ff, 620 000 inkomst, under 8 %, 2 bet an. Jag provade 22 000 och fick inget svar. När jag skickar ett separat email får de ett avslag. Jag vet inte vad som alltid är fel för dem.
Ja, det jag alltid sagt om dom ju. Dom är helt ologiska. Likt Creditstar är det ett lotteri vem som kan låna.
Har du någon form av speltransaktion(er)? Sådant kan ställa till det och jag förstår företagen där. Jag vet att Goodcash har ganska så strikta regler där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp