Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Coeo inkasso och avbetalningsplaner?

Någon som nyligen haft med coeo inkasso att göra?
Isåfall, är dom bra att förhandla avbetalningsplaner med?
Luma finans verkar använda dom, dock osäkert som vanligt om det blir inkasso eller kfm när det gäller dom. Släppt Tomly, Binly och credifi nu trots avbetalningsplaner hos Lumas egna inkasso på totalt 8500:-/mån och skuld 132000:-

Nu gick mina lån jag hade hos Luma till Riverty, det var i juli-augusti förra året som alla tre hamnade där. Däremot mitt klarna hamnade hos coeo nu i höstas och beroende på skuldens storlek så kunde man via deras hemsida välja att dela upp det på 3 eller 6 betalningstillfällen. Jag vet inte om man kan få en längre avbetalningsplan om man ringer och ber lite snällt.
Lyckades tack och lov med mycket övertidstimmar på jobbet att betala bort skulden hos dom.
Hoppas det löser sig för dig, får rysningar bara av att läsa Luma.

Nu gick mina lån jag hade hos Luma till Riverty, det var i juli-augusti förra året som alla tre hamnade där. Däremot mitt klarna hamnade hos coeo nu i höstas och beroende på skuldens storlek så kunde man via deras hemsida välja att dela upp det på 3 eller 6 betalningstillfällen. Jag vet inte om man kan få en längre avbetalningsplan om man ringer och ber lite snällt.
Lyckades tack och lov med mycket övertidstimmar på jobbet att betala bort skulden hos dom.
Hoppas det löser sig för dig, får rysningar bara av att läsa Luma.
Okej! Hur är Riverty? Hoppas verkligen det går att få till något vettigt av 132000:- och inte 8500:- mån som nu, hälften kanske skulle funka. Hur mycket skulder hade du till Luma?

Drygt 45000 när jag släppte alla 3, då kostade lånen mig över 12000 i månaden vilket var helt ohållbart.
Jag tycker ändå Riverty var tillmötesgående, fick en avbetalningsplan på 2500. Problemet blir ju att räntan tickar rejält… så även fast du betalar krymper ju skulden i myrtakt.

Ja fyfasen, kommer bli en dyr läxa innan man lyckats bli av med Luma, hoppas även Luma får lära sig en läxa och inte får banktillstånd(om dom sökt vill säga)Tur man helt slutat att låna. Då håller jag tummarna för att det går till inkasso och jag får världens billigaste avbetalningsplan till att börja med iaf, så man kan börja gå plus-minus-noll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp