Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

erfarenhet PRA Group?

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av PRA Group?
För mig har dom varit totalt omöjliga att ha att göra med.
Otroligt otrevliga.

Vems skulder hanterar dom?

De sköter ICA:s inkasso bl.a. Har inte haft med dem att göra dock.

Pra köper ofta upp riktigt gamla ärenden.
Har sett något enstaka nytt ärende med ica som sökande, annars är det ofta ärenden med grund från 80/90tal

Dem gjort fler kreditupplysningar på mig nu på senaste tid och jag har inte ens ansökt om något nytt lån. Har ingen skuld hos Ica. Har haft mina katter försäkrade hos Ica men jag betalade alltid i tid innan jag bytte till Agria.

Kan då inte vara skulder från 80-90 talet efter som att jag föddes under början av 90 talet :S

Senast ändrad:
De kräver mig på 3200 för en skuld på 50 kr från 2008.

Pra köper ofta upp riktigt gamla ärenden.
Har sett något enstaka nytt ärende med ica som sökande, annars är det ofta ärenden med grund från 80/90tal
Dom har jagat mig i snart 30 år. Ett ärende preskriberas 28 Januari 2008.
10 Januari 2017 skickar dom ärendet till KFM igen och jag får krav nya krav från KFM trots preskription, och Igen september 2023. Nu har jag vunnit efter att jag konfronterat PRA Group AB. Dom erkände att dom inte kunde påvisa Preskriptionsabrott och har dragit tillbaka alla krav, 1 260 000. Det kan inte vara lagligt att skapa nya målnummer på ett preskriberat ärende och skicka in det igen. Att KFM godtar detta är ett bevis på inkompetens. KFM drog 3547 kr från min lilla pension varje månad. Jag söker nu en Advokat/jurist som vill ta mitt fall om återbetalning plus ränta och skadestånd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp