Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erbjuden lån, behöver råd.

Hej alla!

jag löste för 2 månader sen ett lån på collector på ca 340k med ett lån från marginalen, men nu uppringd utav collector som erbjöd mig ett lån på 350-500. Jag behöver lite råd om det är värt att ta erbjudandet. Och hur jag ska använda det till att samla mina lån. Som sagt fick jag välja valfri summa upp till 500k med 7,99% ränta.

Mina lån:

Swedbank, 565k 9,5% ränta, 10.5k månadskostnad

Swedbank, 94k, 9,5% ränta, 2k månadskostnad

Marginalen, 350k, 10,5% ränta, 3,8k månadskostnad

LSB, 104k, 10,9% ränta, 1,4k månadskostnad

Årsinkomst: 630k

Hur tycker ni jag ska göra? Låta det va? Ta erbjudandet? Jag är ju mest intresserad utav att sänka månadskostnad då jag amorterar mycket på det stora swedbanklånet. Ett lån på 500k hos collector skulle kosta ca 4,4k. Behöver råd! :) min första tanke var att ta erbjudandet, betala av Marginalen, LSB och sen lägga in resten på det lilla Swedbanklånet där det är rak amortering vilket gör att månadskostnaden minskar där trots att det kommer vara kvar ca 40k. tusen tack alla.

Senast ändrad:
Ja det låter vettigt som du tänker och få ner antalet lån. Det stora Swedbank-lånet kan du ju kolla om de kan förlänga återbetalningstiden så att du kan betala ner det mindre Swedbank-lånet snabbare. Du får ner antalet lån till två större då på sikt och det är bättre att rodda i.

Det är lägre ränta så det borde inte vara så mycket att fundera över.

Det är lägre ränta så det borde inte vara så mycket att fundera över.
Nä det är ju det självklara, dock tänker jag mer på typer utav lån, att det kan ökas osv, collector brukar inte skämmas över att höja räntor men det är ju ändå ett bättre alternativ just nu.

Intressant här! Jag reagerar på Swedbanks stora månadsbelopp? Finns det möjlighet att sänka det eller förlänga tiden? Hur mycket skulle månadskostnaden bli om du amorterade 50% på det?

Om du är ute efter minskad månadskostnad så är det Swedbanklånet med 10,5 k i månaden jag skulle få bort. Det är inte alltid det smartaste man kan göra för att hjälpa sig själv gå efter räntesats.

Kostar verkligen ett lån på 500000 kr bara 4400kr? Såg att det går om det är på 18 år.

Senast ändrad:
Du kommer få 18 års återbetalningstid på Collector så om du inte bryr dig om tiden så kan du lika gärna ringa och förlänga den på dina Swedbanklån också. Ta Collector och samla marginalen och lsb som du tänkt. Tycker dock inte att du ska ha så jävla lång återbetalningstid. Då spelar det ingen roll att du fått lägre ränta, blir mer pengar att betala i slutändan ändå.

Jag reagerar på att du har fått sånt erbjudande från Collector när du är betydligt överbelånad!! Har bankerna börjat bli schyssta efter den tuffa perioden?!
Men min fråga är: erbjudandet med lösenkrav?

Jag reagerar på att du har fått sånt erbjudande från Collector när du är betydligt överbelånad!! Har bankerna börjat bli schyssta efter den tuffa perioden?!
Men min fråga är: erbjudandet med lösenkrav?
Kan vara ett generellt erbjudande, inte ovanligt att banker ringer och erbjuder lån men de måste ta uc vid ansökan och då ser de hur förutsättningarna ser ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp