Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Entercard spärrat mitt kreditkort?

Hej!

Har varit sen en månad, eller ja hoppat över en månad med att betala kreditkortsfakturan, något som jag gjort väldigt länge, och det har aldrig varit något problem att betala in ” dubbelt ”månaden efter sen använda / ta ut krediten.. Nu när jag betalade in så fick jag senare en notifikation att mitt kort var spärrat.

Har alltid funkat att kunna göra såhär och blev lite osäker vad som kan ha hänt. Mitt Bank Norwegian kort kan jag inte heller använda verkar det som. Har inte fått / har nån anmärkning hos Krono.
Visst har jag några inkassoärenden men dessa betalar jag av på..

Vad kan ha skett? Tänker ringa dom imorgon då jag verkligen skulle behöva ha krediten för att klara mig. Orolig att allt går åt helvete nu när jag försöker vara bättre och betala av allt.

Mvh H

Att medvetet inte betala som du ska är att missbruka krediten rejält. Passa dig så du inte får missbrukad kredit anmärkning

hahah vad är oddsen, 30 min efter inlägget så öppnas mitt kort igen … Jaja det var väl bra det :)
Antagligen har de lagt in en tillfällig spärr när du var ett antal dagar försenat med betalning.
Spärren brukar upphävas automatiskt när de fått in pengarna.
Har dock hänt mig några gånger att jag fått ringa och fråga varför kortet inte funka och då har de sagt att spärren låg kvar men de tog bort den manuellt. Detta gäller kreditkort fr Swedbank men antar att det är liknande regler.
Skönt att det löste sig.

Antagligen har de lagt in en tillfällig spärr när du var ett antal dagar försenat med betalning.
Spärren brukar upphävas automatiskt när de fått in pengarna.
Har dock hänt mig några gånger att jag fått ringa och fråga varför kortet inte funka och då har de sagt att spärren låg kvar men de tog bort den manuellt. Detta gäller kreditkort fr Swedbank men antar att det är liknande regler.
Skönt att det löste sig.

De är väl ingenting dom gör manuellt utan något som är programmerat i kod från utvecklarna? Att när en betalning är x antal dagar sen så kickar en tillfällig spärr in.

De är väl ingenting dom gör manuellt utan något som är programmerat i kod från utvecklarna? Att när en betalning är x antal dagar sen så kickar en tillfällig spärr in.
Ja det är det jag menar, att de finns inbyggt i systemet, inte att de går in manuellt och gör det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp