Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Entercard min UC kredit

Hej! Har en fråga i detta ämnet..
Jag har idag en beviljad kredit hos Entercard på 31.000 men endast 17.000 utnyttjat.
På MinUc står ju så klart hela beloppet på 31.000. Ska ta ett större lån nu till hösten på annan bank så skulle vilja ha bättre kreditvärdighet innan en UC tas. Kan jag säga upp krediten så själva limiten inte syns? Alltså så bara det utnyttjade syns?

Hej! Har en fråga i detta ämnet..
Jag har idag en beviljad kredit hos Entercard på 31.000 men endast 17.000 utnyttjat.
På MinUc står ju så klart hela beloppet på 31.000. Ska ta ett större lån nu till hösten på annan bank så skulle vilja ha bättre kreditvärdighet innan en UC tas. Kan jag säga upp krediten så själva limiten inte syns? Alltså så bara det utnyttjade syns?

Om du avslutar krediten nu så kommer den att stå som avslutad när hela krediten är betald. Så länge den är utnyttjad så kommer den inte stå som avslutad. Alltså så kommer det limiten kommer alltså att synas så länge kortet är aktiv och en kredit fortfarande finns. Så är det iaf för mitt kreditkort på collector. Har avslutat kortet men betalar fortfarande av den. Så när kredit är tillbaka betald så kommer den stå som avslutad.

Du kan ju kontakta entercard och sänka din limit också, sänk till typ 18 så minskar det utnytjningsbara utrymmet

Gällande Entercard så måste man ringa upp till dem (svara på kontrollfrågor) och aktivt säga till dem att krediten ska avslutas med en gång. Det spelar ingen roll om man har misskött kreditkortet och fått kortet "avstängt" och skickat till inkasso eller KFM - krediten finns fortfarande kvar som en så kallad "aktiv kredit". Och den kommer att dyka upp i UC minst en gång om året i din kredithistorik då Entercard rapporterar in detta till UC.
Kan även passa på att tala om att även om krediten är aktiv så kan du inte använda den. Den är spärrad - och det enda du kan (och bör) göra är att avsluta den. Var dock uppmärksam att ditt kreditscore kan bli något sämre när du gör detta ...

Gällande Entercard så måste man ringa upp till dem (svara på kontrollfrågor) och aktivt säga till dem att krediten ska avslutas med en gång. Det spelar ingen roll om man har misskött kreditkortet och fått kortet "avstängt" och skickat till inkasso eller KFM - krediten finns fortfarande kvar som en så kallad "aktiv kredit". Och den kommer att dyka upp i UC minst en gång om året i din kredithistorik då Entercard rapporterar in detta till UC.
Kan även passa på att tala om att även om krediten är aktiv så kan du inte använda den. Den är spärrad - och det enda du kan (och bör) göra är att avsluta den. Var dock uppmärksam att ditt kreditscore kan bli något sämre när du gör detta ...
Jag slutbetalade min för några år sen och den var inte avslutad efter 4 år syntes den på uc men jag har den inte i verkligenheten..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp