Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"Enkel" uc

Hej, ngn som vet om banker kan se att jag har anmärkning om missbrukad kredit när de tar "enkel" uc? Jag tror att de kan se det men hoppet är det sista som överger mig ;)

Har en kreditgräns på 5000 kr hos Betalkoll och undrar om jag ska chansa att lägga in räkning som är några hundra över den beviljade krediten. Har utnyttjat 1900 kr så det är 3100 kvar.

Jag hade redan en anmärkning om m k när de beviljade den första limitgränsen på 2000 kr och sen höjde de till 5000 kr.

Trevlig Valborg alla lånisar :)

På en enkel uc UC13 kan man se:

· Namn och adress

· Betalningsanmärkningar

· Skuldsaldo hos Kronofogden

Tar betalkoll vanlig uc när man startar upp den så att säga?

Tar betalkoll vanlig uc när man startar upp den så att säga?
"När kreditupplysningen tas innebär det att Collector Bank gör en förfrågan men den påverkar inte din framtida kreditvärdighet". Så de tar inte en vanlig UC utan en som inte syns

På en enkel uc UC13 kan man se:

· Namn och adress

· Betalningsanmärkningar

· Skuldsaldo hos Kronofogden

Alltså menas det alla sorters anmärkningar eller betalningsanmärkningar man fått pga skulder hos Kfm?

Blev mycket förvånad när jag lade in en faktura på min Betalkoll igår då de tog en UC3 då de enligt dem själva bara tar en när man ansluter sig till tjänsten så jag är glad att det inte var en full UC i alla fall. Men när jag fick den i min Kivra i dag stod det att jag har en Kreditrisk enligt dem på 0,2% så det var positivt i alla fall.

De sa till mig telefon att de kan ta en ny upplysnng efter ca ett år. Och samma om man lägger in en räkning som överstiger ens beviljade kreditgräns. Men jag tycker att det är märkligt att de INTE kan säga vad man har för gräns. Det är opraktiskt! Jag tror att jag har på 5000kr. La in en räkning på 5800 och den beviljades inte.

De sa till mig telefon att de kan ta en ny upplysnng efter ca ett år. Och samma om man lägger in en räkning som överstiger ens beviljade kreditgräns. Men jag tycker att det är märkligt att de INTE kan säga vad man har för gräns. Det är opraktiskt! Jag tror att jag har på 5000kr. La in en räkning på 5800 och den beviljades inte.
Ja det förstår inte jag heller varför man inte får veta sin kreditgräns, de har väl inget att förlora på att tala om det. Jag lade in en räkning i mars som jag fick avslag på, och fick då till svar att det berodde på mina samlade förbindelser hos dem sedan dess har jag betalat ner på mitt Easylivng och Betalkoll och slutbetalt 3 fakturabetalningar jag hade hos Collector. Jag vet nu att om jag ska kunna använda Betalkoll måste jag betala ner min skuld innan jag använder mig av tjänsten igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp