Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En fråga om kvarskatt

Hejsan allesammans. Har en snabb fråga som jag inte hittar svar på, har fått kvarskatt på ca 8000kr. Det står att slutskattebeskedet kommer i augusti, och att man sen har tre månader på sig att betala. Min fråga är om man kan betala in, säg 1500kr i månaden fram tills dess att allt ska vara betalt? Så att man betalar av det efter hand. Någon som vet? Har försökt att hitta på skatteverket, men hittar bara att det går att betala in extra, men går det att betala mindre summor fler gånger?

Tacksam för svar!

Det jag har läst online är att det är svårt att få anstånd eller delbetalning hos skatteverket och att det är rätt hårda regler. Du kan ju prova anstånd och skjuta fram skulden men det är inte så mycket så skatteverket kanske tänker att du borde kunna spara/sälja saker/planera nu och betala in allt sen. Bättre att betala hela inom deadline än att det går till kronofogden för jag tror det skickas direkt dit.

Du har ett sista datum när det ska vara betalt, hur många delbetalningar du väljer att göra är upp till dig, går fint att betala in varje dag om man tycker det är något man orkar hålla på med

Hejsan allesammans. Har en snabb fråga som jag inte hittar svar på, har fått kvarskatt på ca 8000kr. Det står att slutskattebeskedet kommer i augusti, och att man sen har tre månader på sig att betala. Min fråga är om man kan betala in, säg 1500kr i månaden fram tills dess att allt ska vara betalt? Så att man betalar av det efter hand. Någon som vet? Har försökt att hitta på skatteverket, men hittar bara att det går att betala in extra, men går det att betala mindre summor fler gånger?

Tacksam för svar!

Du kan betala in till ditt skattekonto mindre belopp.

Från den dag du får slutskattebesked har du 3 månader. Finns ett exakt datum i november iaf.

Jag hade restskatt 2017 och jag visste om det i förväg, så jag startade redan i januari (innan jag lämnat in deklarationen) och började att betala in, allt emellan 500 kr upp till 3000 kr/månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp