Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En fråga om CSN och KFM

Hej.
Jag har släppt mina diverse skulder till kfm och ska vid ett senare tillfälle söka om skuldsanering men jag har CSN lån på drygt 80k, ska jag fortsätta betala på det eller ska jag släppa det också? Vet inte om det är någon skillnad på privatlåns skulder och statliga skulder.

Vet inte vad som "gäller" riktigt. Jag släppte mina när jag ansökte om skuldsanering.
Tror jag betalade csn tills jag fick inledande dock

Csn ingår inte i min skuldsanering.

Hej.
Jag har släppt mina diverse skulder till kfm och ska vid ett senare tillfälle söka om skuldsanering men jag har CSN lån på drygt 80k, ska jag fortsätta betala på det eller ska jag släppa det också? Vet inte om det är någon skillnad på privatlåns skulder och statliga skulder.
CSN funkar inte som andra lån. Om du slutar betala så sägs inte lånet upp utan varje förfallen faktura går vidare till KFM o läggs på ditt skuldsaldo.

Hej.
Betala så länge du kan.
Jag betalade mitt tills löneutmätningen drog igång. Sen fungerade det inte ekonomiskt längre.
Får du skuldsanering så brukar betalningarna till CSN pausas för att komma igång igen när saneringen är över. Alternativt så kan man få utrymme i sin betalplan för att betala, men det har jag aldrig hört någon få.

Jag har skuldsanering och lån till CSN.

Min betalning till CSN har pausats under min tid tid som jag har skuldsanering. När skuldsaneringen är över börjar jag betala igen på CSN.

CSN ingår i skuldsaneringen om den har gått till KF, annars pausas betalningen bara som i mitt fall.

Jag har skuldsanering och lån till CSN.

Min betalning till CSN har pausats under min tid tid som jag har skuldsanering. När skuldsaneringen är över börjar jag betala igen på CSN.

CSN ingår i skuldsaneringen om den har gått till KF, annars pausas betalningen bara som i mitt fall.
Hela lånet skickas inte till KFM utan bara missade inbetalningar. Dessa brukar ingå i en skuldsanering. (förtydligande för dem som inte vet).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp