Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Elgiganten och Tele2

Hej, någon som vet varifrån Elgiganten och Tele2 hämtar sina kreditupplysningar?

Om det är från Uc, hämtar de då fullständig uc eller de bantade versionerna??

Tele2 tog Bisnode på mig Elgiganten har jag ingen erfarenhet av.

Tele2 tog Bisnode på mig Elgiganten har jag ingen erfarenhet av.
Elgiganten använde handelsbanken förut för sina fakturor men nu har de ändrat till Ecster. Antar att det är uc men det står inget om det i deras köpvillkor på deras sajt.

Elgiganten använde handelsbanken förut för sina fakturor men nu har de ändrat till Ecster. Antar att det är uc men det står inget om det i deras köpvillkor på deras sajt.
Ecster är en del av Handelsbanken Finans.

Senast ändrad:
Vet bara att när jag gjorde ett fakturaköp för några år sedan på Handelsbanken Multicard numera Ecster så tog de en UC på mig, vet däremot inte om de gör det på faktura med Elgiganten. När jag hade Tele2 och valde faktura hos NetOnNet så tog de UC för 1krona. Du kan ju alltid kontakta Elgiganten och fråga vilken kreditupplysning de tar.

När jag hade Tele2 och valde faktura hos NetOnNet så tog de UC för 1krona.
Den kronan betalade du nog till NetOnNet på faktura via Resurs Bank och inte Tele2.

För övrigt så tog Tele2 Bisnode på mig senast det var aktuellt och Elgiganten (liksom övriga hemelektroniklador) ska man nog räkna med tar full UC.

Den kronan betalade du nog till NetOnNet på faktura via Resurs Bank och inte Tele2.

För övrigt så tog Tele2 Bisnode på mig senast det var aktuellt och Elgiganten (liksom övriga hemelektroniklador) ska man nog räkna med tar full UC.
Ja det var inte Tele2 som tog UC utan Resurs bank.

Elgiganten tar UC. Att jag inte betalade med kort ångrade jag i ett helt år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp