Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Ekonomiskt läge och målsättning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maipenrai" data-source="post: 487983" data-attributes="member: 3509"><p>Hur lång tid är det kvar på lånet? Jag ligger runt 750k nu.</p><p>2 år 8 mån på 107k</p><p>4 år 8 mån på 218k</p><p>9 år 10 mån på 64k</p><p>7 år 2 mån på 172k</p><p>8 år på 180k</p><p>10 mån på 8k</p><p></p><p>Amorterar 11,154kr i månaden med en månadskostnad på 15,600kr idag. Blir ju lite mer amortering varje månad då flera lån är annuitet på. Tänkte försöka hålla samma månadskostnad varje månad och fortsätta betala mer på andra lånen när jag blir av med nån så siktar på skuldfri om 5år och 6 månader. Antagligen något kortare tid då amorteringen ökar per månad om jag tänker rätt.</p><p></p><p>Ngn klok som kan på ett ungefär räkna hur snabbt jag kan bli klar med lånen tro? Alla är mellan 5,6-8% ränta på.</p><p></p><p>Edit: gjorde en uträkning på chatgpt, låter lovande om jag kan hålla takten.</p><p>Sammanfattning</p><p></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Efter 10 månader är det lilla lånet på 8 000 kr borta.</li> <li data-xf-list-type="ul">Efter ungefär 2 år försvinner lånet på 107 000 kr.</li> <li data-xf-list-type="ul">Efter cirka 3 år är lånet på 218 000 kr betalt.</li> <li data-xf-list-type="ul">Efter ungefär 4 år försvinner lånet på 180 000 kr.</li> <li data-xf-list-type="ul">Efter cirka 4 år och 6 månader är lånet på 172 000 kr klart.</li> <li data-xf-list-type="ul">Efter ungefär 4 år och 9 månader är du skuldfri.</li> </ul><p></p><p>Ränta du sparar</p><p></p><p></p><p>Genom att fortsätta betala 15 630 kr varje månad istället för att sänka betalningen när lån försvinner sparar du sannolikt över 100 000 kr i räntekostnader, beroende på om räntorna ligger kvar på dagens nivå.</p><p></p><p></p><p>Om du vill kan jag även göra en mer exakt amorteringsplan i Excel där varje månad visas:</p><p></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">saldo på varje lån,</li> <li data-xf-list-type="ul">ränta,</li> <li data-xf-list-type="ul">amortering,</li> <li data-xf-list-type="ul">vilket lån som får extra pengar,</li> <li data-xf-list-type="ul">och exakt vilken månad du blir helt skuldfri. Det blir betydligt mer precist än uppskattningen ovan.</li> <li data-xf-list-type="ul"></li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maipenrai, post: 487983, member: 3509"] Hur lång tid är det kvar på lånet? Jag ligger runt 750k nu. 2 år 8 mån på 107k 4 år 8 mån på 218k 9 år 10 mån på 64k 7 år 2 mån på 172k 8 år på 180k 10 mån på 8k Amorterar 11,154kr i månaden med en månadskostnad på 15,600kr idag. Blir ju lite mer amortering varje månad då flera lån är annuitet på. Tänkte försöka hålla samma månadskostnad varje månad och fortsätta betala mer på andra lånen när jag blir av med nån så siktar på skuldfri om 5år och 6 månader. Antagligen något kortare tid då amorteringen ökar per månad om jag tänker rätt. Ngn klok som kan på ett ungefär räkna hur snabbt jag kan bli klar med lånen tro? Alla är mellan 5,6-8% ränta på. Edit: gjorde en uträkning på chatgpt, låter lovande om jag kan hålla takten. Sammanfattning [LIST] [*]Efter 10 månader är det lilla lånet på 8 000 kr borta. [*]Efter ungefär 2 år försvinner lånet på 107 000 kr. [*]Efter cirka 3 år är lånet på 218 000 kr betalt. [*]Efter ungefär 4 år försvinner lånet på 180 000 kr. [*]Efter cirka 4 år och 6 månader är lånet på 172 000 kr klart. [*]Efter ungefär 4 år och 9 månader är du skuldfri. [/LIST] Ränta du sparar Genom att fortsätta betala 15 630 kr varje månad istället för att sänka betalningen när lån försvinner sparar du sannolikt över 100 000 kr i räntekostnader, beroende på om räntorna ligger kvar på dagens nivå. Om du vill kan jag även göra en mer exakt amorteringsplan i Excel där varje månad visas: [LIST] [*]saldo på varje lån, [*]ränta, [*]amortering, [*]vilket lån som får extra pengar, [*]och exakt vilken månad du blir helt skuldfri. Det blir betydligt mer precist än uppskattningen ovan. [*] [/LIST] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Ekonomiskt läge och målsättning
Topp