Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Ekonomiskt läge och målsättning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 448017" data-attributes="member: 3402"><p>Det bästa är oftast att börja betala på minsta lånet först. En del säger det lån med högst ränta först. Men om man jämför dessa metoder skiljer inte sig dessa i tid speciellt mycket.</p><p></p><p>Anledningen att köra minsta lånet först</p><p>och alltid betala bort minsta lånet först och så lite på alla andra (snöbollsmetoden) är bättre är för att det är en mycket säkrare metod.</p><p></p><p>Om du snabbt kan bli av med månadsavgifter så är chansen lägre att du behöver låna nya pengar en månad om det skulle dyka upp något som kostar mycket eller om du får dålig inkomst en månad. Då har du mindre att betala.</p><p></p><p>Börjar man med större lån med hög ränta tar det lång tid att man bli av med dom. Så även om det i en perfekt värld i vissa fall är några månader snabbare att använda avalanche och alltid amortera på lånet med högst ränta först så är denna metod i verkligheten sällan lika effektiv eftersom det kan ta lång tid innan månadskostnaderna minskar.</p><p></p><p>Så om du efter 2 år har ett par dåliga månader inkomstmässigt så med snöbollsmetoden har du oftast blivit av med mer månadskostnader och har större chans att klara dig utan lån. Med avalanche har du blivit av med färre lån första åren och om det blir tight är risken större att du måste ta lån för att klara dig igen.</p><p></p><p>Sen är det bättre för en kreditbetygen att få färre lån snabbt. Så det öppnar snabbare upp möjligheten för omförhandling av ränta, bättre samlingslån etc.</p><p></p><p>Men också mer motiverande att se lånen försvinna.</p><p></p><p>I de allra flesta fall skulle jag rekommendera snöbollsmetoden till att amortera bort lån över avalanche. Många gånger är det inte mycket i tid heller som skiljer metoderna. Men allt går så mycket snabbare oavsett med en strategi som man håller sig till. Det är det viktigaste.</p><p></p><p>Jag har skuldsanering och det skiljer sig lite från månad till månad. Men efter betalplanen, transport, hyra och exakt alla räkningar är betalda har jag runt 6300kr kvar en månad jag tjänar enligt betalplan fast med 2025s skattetabell. Ibland någon tusenlapp mer och ibland lite mindre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 448017, member: 3402"] Det bästa är oftast att börja betala på minsta lånet först. En del säger det lån med högst ränta först. Men om man jämför dessa metoder skiljer inte sig dessa i tid speciellt mycket. Anledningen att köra minsta lånet först och alltid betala bort minsta lånet först och så lite på alla andra (snöbollsmetoden) är bättre är för att det är en mycket säkrare metod. Om du snabbt kan bli av med månadsavgifter så är chansen lägre att du behöver låna nya pengar en månad om det skulle dyka upp något som kostar mycket eller om du får dålig inkomst en månad. Då har du mindre att betala. Börjar man med större lån med hög ränta tar det lång tid att man bli av med dom. Så även om det i en perfekt värld i vissa fall är några månader snabbare att använda avalanche och alltid amortera på lånet med högst ränta först så är denna metod i verkligheten sällan lika effektiv eftersom det kan ta lång tid innan månadskostnaderna minskar. Så om du efter 2 år har ett par dåliga månader inkomstmässigt så med snöbollsmetoden har du oftast blivit av med mer månadskostnader och har större chans att klara dig utan lån. Med avalanche har du blivit av med färre lån första åren och om det blir tight är risken större att du måste ta lån för att klara dig igen. Sen är det bättre för en kreditbetygen att få färre lån snabbt. Så det öppnar snabbare upp möjligheten för omförhandling av ränta, bättre samlingslån etc. Men också mer motiverande att se lånen försvinna. I de allra flesta fall skulle jag rekommendera snöbollsmetoden till att amortera bort lån över avalanche. Många gånger är det inte mycket i tid heller som skiljer metoderna. Men allt går så mycket snabbare oavsett med en strategi som man håller sig till. Det är det viktigaste. Jag har skuldsanering och det skiljer sig lite från månad till månad. Men efter betalplanen, transport, hyra och exakt alla räkningar är betalda har jag runt 6300kr kvar en månad jag tjänar enligt betalplan fast med 2025s skattetabell. Ibland någon tusenlapp mer och ibland lite mindre. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Ekonomiskt läge och målsättning
Topp