Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
vilka inkasson går med på 12 mån?när jag hadde mina smslån på inkasso svea och intrium så gick de inte med på under 1000 per smslån.svea avb på 6 ggr intrium 3 ggr.så summa blev runt 6-7000 imånaden.bara hos svea och intrium skulle då ha sina tusingar,avida hadde jag också ja,dom blå nekade avb så då släppte jag allt.jag hadde en heldel smslån.dom kanske har gjort om det idag.eller också hadde jag otur ha dessa som inkasson.
Hur går det till efter man har släppt allt efter inkasso till KF?
Har aldrig varit där än, har alltid lyckats rädda undan mig i sista sekunden, men denna gången klarar jag mig inte mer, jag förstår att jag skall betala till KF, men kan man betala dom utan att jag får en anmärkning?
nej det fungerar inte riktigt så tyvärr.du betalar inte till kf dom gör inga avb planer eller nått.utan det är fortfarande den du är skyldig som du betalar till.jag skall försöka berätta vadsom händer men det var ett tag sen jag gick igenom detta.så om fler kan berätta bättre så är det bra.
om du bestämt dig att det inte går längre du måste släppa allt.då ignorerar du alla påminellser från inkassona.detta steget kan ta lång tid för vissa lånegivare.de ringer och skickar brev och försöker få dig avb eller betala allt.men ignorera det.men SPARA alla brev du får i en pärm så du vet vilka du har hos kf ev för senare tillfälle.
du kommer få brev till sist från inkassona att ärendet är överlämnat till kf och det står oftast för rättsliga åtgärder.men det har inget med rätten att göra utan det är mer skrämseltaktik.
då börjar kfm skicka dig delgivnings brev du skall signera skicka in inom 10 dagar.gör du inte det så kommer ytterligare en påminellse om underskrift och 10 dagar.skickar du inte in då kommer ett brev till och denna gång har du 5 dagar på dig.dom första breven är gula den sista är röd och då är det brådis in med lappen.ibreven står ocså att de kan söka upp dig i hemmet eller på jobbet för underskrift.och man kan läsa eller höra att de inte kommer hem.och det skall man inte lita på hos mig kom de fasst jag skickat in men försent.skriv under och skicka tillbaka.
sen är jag osäker men efter detta så kommer det ett brev från kf med inbetalningskort där står att du fortfarande har chans att betala detta är sista chansen.men då är det på hela skulden du är skyldig.står också att du kan vända dig till ja lånegivaren för avb om man intekan betala men då är du på samma ställe som innan.ignorera inbetalningen också.sen kommer brev där det står utslag.då har du din anmärkning.
sen kommer kf skicka en inkomstredogörelse där du fyller i inkomst,arbetsgivarens uppgifter,om du har bil fyller du i bensinkostnader och antal km du har till jobbet åker du kommunalt fyller du kostnaden och antal km,skatt,hyra,barnomsorg om du har barn,barns ålder,bor du ihop med någon sambo eller gift fyller du i dennes uppgifter också,skatt.är nog nått mer men minns inte nu.ja då kommer dom utreda din ekonomi och ser om dom kan starta en utmätning på dig.
om du har inkomst för en utmätning så kommer papper hem om det hur mycket dom kommer dra varje månad på dig.och brukar du få skattepengar tillbaka så kommer kf ta dom.och det kan som sagt kännas som en kalldusch första gången men får ta det.
sen finns det lånegivare som lägger ärendet på långtidsbevakning de vill inte skicka in till kf på en gång.utan väntar och försöker även få till ev avb med dig.men jag rekomenderar om det går att släppa allt.ha inte avb vid sidan om utmätningen för då kommer du få det taight med pengar,
men gå in på kfm sida och läs om utmätning,delgivningsbrev,utslag.finns info där du kan också där räkna ut vad dom skulle kunna dra på dig.och det är bara en uträkning för dig själv.men de frågorna där är samma som du får hem på papper från dom.
Oj, det var mycket att läsa igenom men tack för infon!
Men om jag nu släpper amorteringar som det är jag har hos inkassoföretag, kommer det inte bara påminnelser från dom först, innan det skickas vidare?