Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Efter avslutad skulsanering?

Har inte hittat svar på följande funderingar:

Efter avslutad skuldsanering, kan företag eller bostadsbolag se "historiken": tidigare skulder, antal, avslutad skuldsanering osv?
Är inte själv där ännu på ett (bra) tag ännu men funderar tex vid bostadsbyte efter avslutad sanering om detta kan sätta käppar i hjulet?
Eller är detta synligt endast för tex myndigheter?

Nå, inom en viss tid. Din skuldsanering är synlig i fem år efter det att den inletts. Så söker du t.ex. bostad innan de fem åren har gått så kan bostadsbolaget se detta om de gör en kreditupplysning. Efter fem år försvinner den anmärkningen och ingen kan längre se den. Samma med vanliga betalningsanmärkningar, fast då är det tre år som gäller. Efter tre år försvinner anmärkningen, och ingen kan längre se den. Det enda som syns direkt efter är väl eventuella ränteavdrag du har gjort i deklarationen.

Har dom varit del av skuldsaneringen så kan dom ju veta om det ganska länge..

Har dom varit del av skuldsaneringen så kan dom ju veta om det ganska länge..
Det förstås, tänkte mest rent generellt om tex en hyresvärd eller tv/internetleverantör (Teliia, Telenor, Allente, ...) kan se detta och "rödflagga" personen och kräva borgenär eller förskottsbetalning pga historiken.

Det förstås, tänkte mest rent generellt om tex en hyresvärd eller tv/internetleverantör (Teliia, Telenor, Allente, ...) kan se detta och "rödflagga" personen och kräva borgenär eller förskottsbetalning pga historiken.
En borgenär är någon som lånar ut pengar. Du menar nog borgensman.
Det syns inte på en extern kreditupplysning men kan ju finnas kvar info internt.

En borgenär är någon som lånar ut pengar. Du menar nog borgensman.
Det syns inte på en extern kreditupplysning men kan ju finnas kvar info internt.
OK, tack. Det ver det jag hoppades på. Underlättar övergåendet till ett någorlunda normalt liv om/när man väl kommer dit.

P.S.
Jag använde inte någon av dessa uttryck dock...

OK, tack. Det ver det jag hoppades på. Underlättar övergåendet till ett någorlunda normalt liv om/när man väl kommer dit.

P.S.
Jag använde inte någon av dessa uttryck dock...

Ok. Det står "kan se detta och "rödflagga" personen och kräva borgenär.."
Men då vet jag att det inte stod borgenär där då

Ässhhh, SORRY!
Det skulle stått "... kräva borgen ..." inget annat! Men jag förstår hur du menar.
Skyller på mobilens autocorrect!
My bad!

Ok. Det står "kan se detta och "rödflagga" personen och kräva borgenär.."
Men då vet jag att det inte stod borgenär där då
Ässhhh, SORRY!
Det skulle stått "... kräva borgen ..." inget annat! Men jag förstår hur du menar.
Skyller på mobilens autocorrect!
My bad!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp