Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Efter avslutad sanering skatteåterbäring.

Hej, intressant läsning och bra tips!
Jag är i en pågående skuldsanering sen början av 2023. Jag har hittat ej upptagna ränteutgifter ifrån 2019.
Vågar man begära omprövning så långt tillbaka. Tänker mig att borgenärer i saneringen kanske begär omprövning av min skuldsanering om skatteåterbäringen beviljas, alternativt att återbäringen ska ingå i saneringen. Vad tror du om det?
Ja absolut, har du räntor hos bank eller inkasso som inte har blivit rapporterade så rekommenderar jag att ta återbäring för det. Hittar du inte uppgifterna så ring eller maila och begär ut ränteutgifterna.

Jag skulle bli helt förbluffad om det ligger i deras rutiner att begära ut flera år gamla deklarationer för att se om uppgifterna i dom har ändrats, räkna ut skillnaden och begära omprövning i skuldsaneringar. När borgenär gör kreditprövning så ser dom deklarerad inkomst, underskott och totalskatt för 3 senaste åren. Att dom något år senare skede skulle gå tillbaka och manuellt granska differenser i dessa mot en gammal kreditprövning är väldigt osannolikt.

Kundservice som skickar ut uppgifterna har förmodligen inte ens någon aning om vilken jurist dom ska maila på banken som skulle kunna granska det och göra omprövning. Dom skickar bara ut uppgifterna och tar nästa mail/samtal och går vidare med dagen.

Jag hade inte vart orolig i varje fall. När du får svar från skatteverket några månader senare att omprövningen är godkänd så är ärendet hos banken långt i det förglömda.

Verkar som att vissa bolag plötslig rapporterat in en massa ränta sista året. Tror inte det är vanligt.
Så var det för mig… Marginalen Bank rapporterade in alla 5 års ränta samma år som fick sin sista utbetalning.
Ingen annan bank gjorde så dock.

Ja absolut, har du räntor hos bank eller inkasso som inte har blivit rapporterade så rekommenderar jag att ta återbäring för det. Hittar du inte uppgifterna så ring eller maila och begär ut ränteutgifterna.

Jag skulle bli helt förbluffad om det ligger i deras rutiner att begära ut flera år gamla deklarationer för att se om uppgifterna i dom har ändrats, räkna ut skillnaden och begära omprövning i skuldsaneringar. När borgenär gör kreditprövning så ser dom deklarerad inkomst, underskott och totalskatt för 3 senaste åren. Att dom något år senare skede skulle gå tillbaka och manuellt granska differenser i dessa mot en gammal kreditprövning är väldigt osannolikt.

Kundservice som skickar ut uppgifterna har förmodligen inte ens någon aning om vilken jurist dom ska maila på banken som skulle kunna granska det och göra omprövning. Dom skickar bara ut uppgifterna och tar nästa mail/samtal och går vidare med dagen.

Jag hade inte vart orolig i varje fall. När du får svar från skatteverket några månader senare att omprövningen är godkänd så är ärendet hos banken långt i det förglömda.
Tack för bra svar! Jag har sett att skatteverket kan begära in underlag som styrker ränteutgifterna. Någon som har erfarenhet vilken typ av underlag detta ska vara och utformat? Hade varit skönt och förekomma så mkt som möjligt i ansökan med bilagor/underlag för att kanske minska väntetiden..

Tack för bra svar! Jag har sett att skatteverket kan begära in underlag som styrker ränteutgifterna. Någon som har erfarenhet vilken typ av underlag detta ska vara och utformat? Hade varit skönt och förekomma så mkt som möjligt i ansökan med bilagor/underlag för att kanske minska väntetiden..
Har gjort detta 2 gånger tidigare då underskott missats. Då krävdes inget underlag. Men om dom kräver något underlag så får man fråga vad dom vill ha om det inte står och sen maila banken/inkassot efter uppgifterna bara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp