- Meddelanden
- 4 158
- Mottagna reaktioner
- 4 063
- Poäng
- 2 617
Ja absolut, har du räntor hos bank eller inkasso som inte har blivit rapporterade så rekommenderar jag att ta återbäring för det. Hittar du inte uppgifterna så ring eller maila och begär ut ränteutgifterna.Hej, intressant läsning och bra tips!
Jag är i en pågående skuldsanering sen början av 2023. Jag har hittat ej upptagna ränteutgifter ifrån 2019.
Vågar man begära omprövning så långt tillbaka. Tänker mig att borgenärer i saneringen kanske begär omprövning av min skuldsanering om skatteåterbäringen beviljas, alternativt att återbäringen ska ingå i saneringen. Vad tror du om det?
Jag skulle bli helt förbluffad om det ligger i deras rutiner att begära ut flera år gamla deklarationer för att se om uppgifterna i dom har ändrats, räkna ut skillnaden och begära omprövning i skuldsaneringar. När borgenär gör kreditprövning så ser dom deklarerad inkomst, underskott och totalskatt för 3 senaste åren. Att dom något år senare skede skulle gå tillbaka och manuellt granska differenser i dessa mot en gammal kreditprövning är väldigt osannolikt.
Kundservice som skickar ut uppgifterna har förmodligen inte ens någon aning om vilken jurist dom ska maila på banken som skulle kunna granska det och göra omprövning. Dom skickar bara ut uppgifterna och tar nästa mail/samtal och går vidare med dagen.
Jag hade inte vart orolig i varje fall. När du får svar från skatteverket några månader senare att omprövningen är godkänd så är ärendet hos banken långt i det förglömda.