Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Easycard , Inkasso?

Vilket inkasso har Easycard? Blir man reggad i missbruksregister ifall man missar betalning?

Ja det blir du om du inte betalar inom det utsatta datum eller dagar som de anger på inkassokravet.

Vet ej vilket inkasso de har men sannolikt lindorrf eller collectors egna inkasso.
.

Senast ändrad:
Jasså? Får återkomma. Skall kolla min UC. Vill minnas att mitt står med under registrerade krediter.

Står det inte med bland dina krediter så skall du ej kunna få en missbruksregistrering.

Annars skulle ju cashbuddy, cash2you, nödkontanter osv rendera i en likadan.

Senast ändrad:
4.5 Uppgifter om krediten, betalningsförsummelse, missbruk av kort m.m. kan av Collector komma att
lämnas till kreditupplysningsföretag m.fl. Ytterligare upplysningar om uppgiftslämnandet kan
erhållas av Collector.

GFG

Mitt kort eller rättare sagt min kredit finns ej med bland mina samlade krediter. Vet ej vad som gäller faktiskt.

Nina

Bra att du länkade till villkoren. Jag vet faktiskt aldrig tänka mig att de har rätten att ansöka om missbrukad kontokredit på ett lån som ej finns med i UC-register. De missbruksregistreringar jag tidigare fått har varit på lån som funnits registrerade i UC, dvs de krediter som seriösa banker ser.

Om det nu är så att ALLA som använder sig av UC vid ansökan kan ansöka om det vid eventuellt missbruk(Ja det är deras tolkning) så är det illa. Att skriva det i sina vilkor betyder ju inte att det är genomförbart i tvist.

Ett cashbuddy, cash2you, nödkontanter som missbruksregistrering betyder noll chans till seriöst banklån i minst 2 år.

Får självklart kolla med UC även om min erfarenhet är att det är som att tala med ett talsvar...

Senast ändrad:
GFG

Mitt kort eller rättare sagt min kredit finns ej med bland mina samlade krediter. Vet ej vad som gäller faktiskt.

Nina

Bra att du länkade till villkoren. Jag vet faktiskt aldrig tänka mig att de har rätten att ansöka om missbrukad kontokredit på ett lån som ej finns med i UC-register. De missbruksregistreringar jag tidigare fått har varit på lån som funnits registrerade i UC, dvs de krediter som seriösa banker ser.

Om det nu är så att ALLA som använder sig av UC vid ansökan kan ansöka om det vid eventuellt missbruk(Ja det är deras tolkning) så är det illa. Att skriva det i sina vilkor betyder ju inte att det är genomförbart i tvist.

Ett cashbuddy, cash2you, nödkontanter som missbruksregistrering betyder noll chans till seriöst banklån i minst 2 år.

Får självklart kolla med UC även om min erfarenhet är att det är som att tala med ett talsvar...

collector tar väll uc har jag för mig när jag sökte för länge sedan.kan ju ha ändrats och eftersom detta är ett kreditkort så kan de nog anmärka om misskötsel.
jag har fått misskött kredit av min bank swedbank på banklånet,deras kreditkort,sen volvokortet och ikanos gamla kort viewcard,finns inte längre.sen har jag hos finaref deras lån missbrukad kredit.

däremot smslån och andra lån som inte tar uc har jag inte anm om missbrukad kredit.när jag kollar på minupplysning står bara betalningsförelägganden,treskedomar,skuldsanering,utmätningsförsök och antal anm.i uc står detta plus missbrukad kredit.så kanske det är så att det är bara i UC det syns.alltså menar de som tar uc eller så beror det på vad för sort lån eller skuld man har.lurigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp