Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dum sits, 50 uc vad ska jag göra

Hej.

Jag har tidigare skrivt en tråd då jag är nere på botten. Jag har väldigt många lån. Cirka 140.000 kr.

Jag var omedveten gällande uc och har en riskprognos på... 94%.. jag har cirka 50 förfrågningar då jag inte visste att uc lagrades.

Ja har haft ett spelmissbruk och tagit lån på lån. Nu har jag 5 fakturor hos inkasso som kommer gå till kronofodgen och 0 kronor kvar.

Min situation är i princip körd. Har ingen närstående som kan stå som medsökande eller som kan hjälpa i dagsläget.

Jag har satt mig i denna situationen själv och har vart så otroligt dum, så det behövs inte påpekas.

Jag är helt utom alternativ nu och allt håller på att raseras.

Ja har ett fast jobb men går minus då jag ligger så mycket back.

Är det någon som vart i samma sits som lyckats lösa det? Något tips eller nån som kan hjälpa på något sätt?

Jag skulle säga, släpp allt till kfm och löneutmätning. Den summan du har i skuld betar du av hyfsat snabbt. Jag hade det dubbla och har haft löneutmätning sen början på året. Jobbar lite extra och puttar in då och då. Kan säga att det rör på sig och skulden minskar, siktar på att va skuldfri under 2018. Och sluta spela! Det finns hjälp att få. Spel gör ingen lycklig, även om det känns så för stunden.

Jag skulle säga, släpp allt till kfm och löneutmätning. Den summan du har i skuld betar du av hyfsat snabbt. Jag hade det dubbla och har haft löneutmätning sen början på året. Jobbar lite extra och puttar in då och då. Kan säga att det rör på sig och skulden minskar, siktar på att va skuldfri under 2018. Och sluta spela! Det finns hjälp att få. Spel gör ingen lycklig, även om det känns så för stunden.

Tack för ditt svar. Men om jag har ett lån på 20.000 och en faktura går till kronofodgen, tar de över hela skulden då eller bara fakturan? Sen undrar jag också, om jag går till kronofodgen för ett lån, tar Kronofodgen upp alla lån då?

Tack för ditt svar. Men om jag har ett lån på 20.000 och en faktura går till kronofodgen, tar de över hela skulden då eller bara fakturan? Sen undrar jag också, om jag går till kronofodgen för ett lån, tar Kronofodgen upp alla lån då?
Du måste ju släppa alla lånen till kfm. Du kan inte ha vissa kvar, när man lever på existensminimum har du inte råd att betala på nåt annat.

Du måste ju släppa alla lånen till kfm. Du kan inte ha vissa kvar, när man lever på existensminimum har du inte råd att betala på nåt annat.
Sorry, är inte så insatt i KF. Men kommer jag få en anmärkning då, eller får man en anmärkning för varje lån?

94 procent...

Släpp allt till Kronofogden och ta tag i beroendet. Det finns hjälp att få! Det är viktigt att du gör det redan nu.

Vi som har försökt "rädda" lån genom att låna, har fått ångra oss rejält.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp