Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Divide - Ny kontokredit
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sylto" data-source="post: 120879" data-attributes="member: 4029"><p>Japp.. håller med men förstår även att detta kommer bli problem. Om man ska vara realistisk så kommer inte denna produkt att fungera. Absolut mot normala kreditkonsumenter men inte mot oss på detta forum. Det kommer i ärlighetens namn bli vi som sänker get divide.. och deras produkt. Jag själv inräknad.</p><p></p><p>- Att enbart ta creditsafe och få det att funka på större lån har ingen annan lyckats med. Det är inte så konstigt med tanke på att många kommer släppas igenom och få kredit som de förmodligen inte äns kan betala första fakturan på, eftersom Get Divide inte ser att man t.ex har skuld på en miljon med högre månadskostnad än vad man har total månadslön.</p><p></p><p>- Ränta på t.ex 4%, 250 000 på 48 månader. Skulle 1 person inte klara av att betala fakturorna på detta lån och kronofogden även dom misslyckas med att driva in pengar på lånet.. så.. måste Get Divide ha kring kanske 25-30 nya lån med samma förutsättningar där alla betalar enligt plan för att gå +-0. Denna ekvation är räknad på att divide har en egen upplåningsränta på 2% samt lite administration och lönekostnader (brancshshablom). Detta funkar för storbankerna där de har bättre betalare samt givetvis lägre upplåningskostnad.</p><p></p><p>- Den korta återbetalningstiden på t.ex 48 måndaer för att få 4% ränta kommer ge en månadskostnad på 5685:- på 250 000. Det kommer bli väldigt tufft för många av oss här på forumet att ha råd med denna stora kostnad. De andra aktörerna lägger 250 000 på kanske 10-15 år. med måndaskostnader på runt 2000:-. Självklart är det så att om man klarar det så är det otroligt mycket bättre än att ha på 10-15 år. Eftersom även Get Divide har en transaktionsavgift på 1% så kostar det 2500:- att ta ut ett lån på 250 000 i ren uppläggningsavgift. Så den effektiva räntan är mer än 4%.</p><p></p><p>Eftersom denna produkt (på förhand) är byggd med transaktionsavgift och låga återbetalningstider så tror jag tanken är att detta i första hand ska vara en kontokredit och inte ses som ett långsiktigt lån. Med andra ord så trot inte jag man kommer kunna ta ut 250tkr i ett bräde utan de kommer säkert finnas begränsningar på vad som går att plocka ut t.ex per månad. De kommer säkert också koppla ett visa/mastercard till detta på sikt. Detta är 100% mina egna spekulationer/gissningar.</p><p></p><p>Summa sumarum.. vi kommer säkert se UC eller bisnode på detta om de lanseras.. titta bara på extralånet.. de blev livrädda efter två veckor och verkar nu gå över från creditsafe till bisnode..</p><p></p><p>- Ingen skulle bli gladare än jag om det gick att ta ut 250tkr med creditsfe hos get divide!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sylto, post: 120879, member: 4029"] Japp.. håller med men förstår även att detta kommer bli problem. Om man ska vara realistisk så kommer inte denna produkt att fungera. Absolut mot normala kreditkonsumenter men inte mot oss på detta forum. Det kommer i ärlighetens namn bli vi som sänker get divide.. och deras produkt. Jag själv inräknad. - Att enbart ta creditsafe och få det att funka på större lån har ingen annan lyckats med. Det är inte så konstigt med tanke på att många kommer släppas igenom och få kredit som de förmodligen inte äns kan betala första fakturan på, eftersom Get Divide inte ser att man t.ex har skuld på en miljon med högre månadskostnad än vad man har total månadslön. - Ränta på t.ex 4%, 250 000 på 48 månader. Skulle 1 person inte klara av att betala fakturorna på detta lån och kronofogden även dom misslyckas med att driva in pengar på lånet.. så.. måste Get Divide ha kring kanske 25-30 nya lån med samma förutsättningar där alla betalar enligt plan för att gå +-0. Denna ekvation är räknad på att divide har en egen upplåningsränta på 2% samt lite administration och lönekostnader (brancshshablom). Detta funkar för storbankerna där de har bättre betalare samt givetvis lägre upplåningskostnad. - Den korta återbetalningstiden på t.ex 48 måndaer för att få 4% ränta kommer ge en månadskostnad på 5685:- på 250 000. Det kommer bli väldigt tufft för många av oss här på forumet att ha råd med denna stora kostnad. De andra aktörerna lägger 250 000 på kanske 10-15 år. med måndaskostnader på runt 2000:-. Självklart är det så att om man klarar det så är det otroligt mycket bättre än att ha på 10-15 år. Eftersom även Get Divide har en transaktionsavgift på 1% så kostar det 2500:- att ta ut ett lån på 250 000 i ren uppläggningsavgift. Så den effektiva räntan är mer än 4%. Eftersom denna produkt (på förhand) är byggd med transaktionsavgift och låga återbetalningstider så tror jag tanken är att detta i första hand ska vara en kontokredit och inte ses som ett långsiktigt lån. Med andra ord så trot inte jag man kommer kunna ta ut 250tkr i ett bräde utan de kommer säkert finnas begränsningar på vad som går att plocka ut t.ex per månad. De kommer säkert också koppla ett visa/mastercard till detta på sikt. Detta är 100% mina egna spekulationer/gissningar. Summa sumarum.. vi kommer säkert se UC eller bisnode på detta om de lanseras.. titta bara på extralånet.. de blev livrädda efter två veckor och verkar nu gå över från creditsafe till bisnode.. - Ingen skulle bli gladare än jag om det gick att ta ut 250tkr med creditsfe hos get divide! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Divide - Ny kontokredit
Topp