- Meddelanden
- 240
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 217
Verkar som jag har en spärr där. Inte så "konstigt" eftersom jag har haft nåt som gick till inkasso och sedan in till kfm. Fick sen skuldsanering som tog slut i maj. Jag kan handla på faktura hos de andra bolagen som erbjuder detta (minns inte om jag har haft nån skuld där). Har försökt maila Klarna om klarhet om jag har en spärr. Två gånger har jag mailat. Det ena var nåt om att adressen "fanns inte", eller nåt tokigt. Sen frågade jag om spärren. Inga svar. Sen en annan konstig sak (vet inte om det är Klarna igen) där plötsligt mitt personnummer inte stämmer med mitt namn
. Har stött på det nu när jag ska handla och har tydligen mitt namn och adress redan ifyllda. Man kan lägga till personnumret (tur man kan skippa det och komma vidare i köpeprocessen). Prövade att fylla i mitt personnummer men får då det tokiga svaret att personnumret inte stämde med namnet
. Alltså...f*n man blir ju tokig för mindre. Hur är detta möjligt? Vad ska man göra. Vill ha deras svar skriftligt. Nån annan som har råkat ut för deras knäppigheter? Och sen får de låta en spärr vara kvar så här "lång tid efter nu när det är nya "lagar" - GDPR? Behöver ju inte köpa på deras faktura, nu när jag har kortkrediten. Men ändå. Bara veta att mina uppgifter "stämmer inte".

. Men, men......Annars är det bra