Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Den stora Vivustråden

Vad har du för Uscore?
63 Hög kreditvärdighet
Enligt vivus så är det inte kreditupplysning som orsakar avslaget. Utan deras egna interna riskanalys lustigt nog.

Det som stör mig är att den inte baseras på några konto utdrag eller liknande. Utan enbart på de uppgifter de har från upplysningen och den info jag knappat in vid ansökan.

63 Hög kreditvärdighet
Enligt vivus så är det inte kreditupplysning som orsakar avslaget. Utan deras egna interna riskanalys lustigt nog.

Det som stör mig är att den inte baseras på några konto utdrag eller liknande. Utan enbart på de uppgifter de har från upplysningen och den info jag knappat in vid ansökan.
ja då är pengarna förmodligen slut

Så lär det vara.. har bra score på creditsafe.. har blivit nekad senaste åren vilket är mkt märkligt utifrån mina förutsättningar.. sen i november blev jag helt plötsligt beviljad.. betalade tillbaka hela lånet i tid.. fick då ett mail att de höjt min kreditgräns men nu blir det avslag igen varje gång jag söker. Känns väldigt hokus pokus detta..

Är det någon som lyckats höja i närtid? Eller får alla "interna processer".

Är det någon som lyckats höja i närtid? Eller får alla "interna processer".
Bra fråga, följer med högt intresse. Men jag tror att alla får interna processer. Det verkar vara något med vivus och bevilja sen helt plötsligt neka i flera år. Utan någon som helst rimlig förklaring

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp