Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 479204" data-attributes="member: 3402"><p>Ja så är det. kaloriöverskott går man upp i vikt, kaloriunderskott går man ner i vikt.</p><p></p><p>Tyvärr är snabba kolhydrater, fett och socker ett hemskt beroende inte bara för vikt utan för hjärt och skälsjukdomar med. Det är samma som rökare eller spelberoende på många sätt att hjärnan får dopaminkickar. Har läst en del om det efter jag slutade röka och sen slutade spela.</p><p>Spelar ingen roll om det är mat, spel, akohol, cigg, snus, shoppaholic, droger etc man är beroende av. Man är egentligen inte beroende av något av det. Det är dopaminkickarna som hjärnan är beroende av och igenkänningsfaktorn som triggar dopaminkickarna. Vissa triggers av dopaminkickar är starkare än andra dock och svårare att vänja bort sig från.</p><p></p><p>Ett evigt unnande och trigga hjärnans belöningssystem: Man unnar sig denna chipspåse, det spelet, den ölen, köpa detta.</p><p>Kommer man från ett beroende så måste man alltid tänka på att jag får inte unna mig när suget kommer och att inte unna sig ska vara en belöning. Nu sparade jag dessa pengar, nu sparade jag på hälsan, nu gick jag ner lite i vikt etc ska man träna sig är en belöning. Normalisera hjärnan att inte unna sig dopaminkickar stup i kvarten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 479204, member: 3402"] Ja så är det. kaloriöverskott går man upp i vikt, kaloriunderskott går man ner i vikt. Tyvärr är snabba kolhydrater, fett och socker ett hemskt beroende inte bara för vikt utan för hjärt och skälsjukdomar med. Det är samma som rökare eller spelberoende på många sätt att hjärnan får dopaminkickar. Har läst en del om det efter jag slutade röka och sen slutade spela. Spelar ingen roll om det är mat, spel, akohol, cigg, snus, shoppaholic, droger etc man är beroende av. Man är egentligen inte beroende av något av det. Det är dopaminkickarna som hjärnan är beroende av och igenkänningsfaktorn som triggar dopaminkickarna. Vissa triggers av dopaminkickar är starkare än andra dock och svårare att vänja bort sig från. Ett evigt unnande och trigga hjärnans belöningssystem: Man unnar sig denna chipspåse, det spelet, den ölen, köpa detta. Kommer man från ett beroende så måste man alltid tänka på att jag får inte unna mig när suget kommer och att inte unna sig ska vara en belöning. Nu sparade jag dessa pengar, nu sparade jag på hälsan, nu gick jag ner lite i vikt etc ska man träna sig är en belöning. Normalisera hjärnan att inte unna sig dopaminkickar stup i kvarten. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp