Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 477596" data-attributes="member: 3402"><p>Jag föredrar många gånger Gemini över ChatGPT</p><p></p><p>ChatGPT är bra på vissa saker och sämre på andra. Ska man ge en negativ feedback med GPT så är det just realtidsdata. GPT Förlitar sig mycket på tidigare databasinlärning och vid realtidsdata så använder den Bing search.</p><p></p><p>Vid många tillfällen använder jag mig mer av Googles AI: Gemini: <a href="https://gemini.google.com/" target="_blank">https://gemini.google.com/</a></p><p>Finns även som app till både Android och iPhone som heter: Gemini</p><p></p><p>Google Gemini har både mer färsk information inlärt och Gemini är mer generös än GPT med att trigga sökningar online vid svar när realtidsdata behövs. Då används dessutom Googles sökmotor och inte Bing</p><p>Sen har man några pro skrivningar gratis per dag också vid tyngre uppgifter i inloggat läge.</p><p></p><p>Så ni som har ett Gmail/Google konto. Rekommenderar att testa använda Gemini som förstaval av AI ett tag och utvärdera själva.</p><p></p><p>Gratisversionerna ska man dock se mer som en hjälpreda än något man litar blint på. Har den 8 rätt och 2 fel är det många som hakar upp sig på att det är 2 fel. Men har man en mer positiv inställning så det 8 grejerna som är rätt kan ju var användbart.</p><p>Är man lite van och inte kopierar upp och ner så har man oftast en bra magkänsla i svaren att dom här grejerna stämmer och är användbara och dom här grejerna är jag skeptisk till/är felaktiga och behöver verifieras/kolla upp mer fakta kring.</p><p>-------------------------------------------------------</p><p>En poäng som kan vara värt att nämna är att gratis AI och betald AI är inte samma sak. När man här skriver att man är skeptiskt till AI och att AI har mycket fel, medan vissa företag betalar enorma summor för AI så är det inte samma AI som nämns.</p><p>Har man gratis versionen av ChatGPT eller den version av ChatGPT som kostar 2495 kr i månaden är det givetvis enorm skillnad. De misstag som påpekas här av ChatGPT existerar inte i dyrare versioner där fler steg används i resonemang och ett stort antal källor används för att både svara mer utförligt och verifiera all information.</p><p>Utöver det så beror det också på användaren. Destå mer specifik man är i sin input, destå bättre output får man oftast. För de som använder AI professionellt så är prompt engineering något man fokuserar en del på</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 477596, member: 3402"] Jag föredrar många gånger Gemini över ChatGPT ChatGPT är bra på vissa saker och sämre på andra. Ska man ge en negativ feedback med GPT så är det just realtidsdata. GPT Förlitar sig mycket på tidigare databasinlärning och vid realtidsdata så använder den Bing search. Vid många tillfällen använder jag mig mer av Googles AI: Gemini: [URL]https://gemini.google.com/[/URL] Finns även som app till både Android och iPhone som heter: Gemini Google Gemini har både mer färsk information inlärt och Gemini är mer generös än GPT med att trigga sökningar online vid svar när realtidsdata behövs. Då används dessutom Googles sökmotor och inte Bing Sen har man några pro skrivningar gratis per dag också vid tyngre uppgifter i inloggat läge. Så ni som har ett Gmail/Google konto. Rekommenderar att testa använda Gemini som förstaval av AI ett tag och utvärdera själva. Gratisversionerna ska man dock se mer som en hjälpreda än något man litar blint på. Har den 8 rätt och 2 fel är det många som hakar upp sig på att det är 2 fel. Men har man en mer positiv inställning så det 8 grejerna som är rätt kan ju var användbart. Är man lite van och inte kopierar upp och ner så har man oftast en bra magkänsla i svaren att dom här grejerna stämmer och är användbara och dom här grejerna är jag skeptisk till/är felaktiga och behöver verifieras/kolla upp mer fakta kring. ------------------------------------------------------- En poäng som kan vara värt att nämna är att gratis AI och betald AI är inte samma sak. När man här skriver att man är skeptiskt till AI och att AI har mycket fel, medan vissa företag betalar enorma summor för AI så är det inte samma AI som nämns. Har man gratis versionen av ChatGPT eller den version av ChatGPT som kostar 2495 kr i månaden är det givetvis enorm skillnad. De misstag som påpekas här av ChatGPT existerar inte i dyrare versioner där fler steg används i resonemang och ett stort antal källor används för att både svara mer utförligt och verifiera all information. Utöver det så beror det också på användaren. Destå mer specifik man är i sin input, destå bättre output får man oftast. För de som använder AI professionellt så är prompt engineering något man fokuserar en del på [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp