Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 444566" data-attributes="member: 947"><p>Samma åsikt där. Men kanske inte dom jag primärt syftar på utan snarare typ Alkoholsortimentsnämnden eller Centrala Djurförsöksetiska Nämnden kan ju inte ha många anställda men kosta en hel del.</p><p></p><p>Jag skulle inte se några större bekymmer med att slå ihop kriminalvården med polismyndigheten och domstolsverket. Man kan ju effektivisera det duktigt. Dessutom om du slog ihop alla dessa till en rättsmyndighet får du ner andelen byråkrater och högavlönade chefer så att du istället kan satsa dessa pengarna på fler poliser, åklagare, tulltjänstemän och dylikt. En generaldirektör tjänar 200 000 typ i månaden och många andra mellanchefer ligger nog inte allt för långt därifrån. Hur många poliser kan man ha för 200.000? Åtminstone 5-6 stycken? Hur många chefer finns det sedan under alla dessa liksom...</p><p></p><p>Du kan ha 5-6 myndigheter. Kulturdepartementet, Klimat- och näringslivsdepartementet och ett par andra hade jag avyttrat omgående.</p><p></p><p>2005 hade vi liksom nästan 600 myndigheter nu har vi 360 så det går åt rätt håll men tycker det är helt absurt att ha 360 myndigheter & om samhället fungerar utmärkt när vi gjorde oss av med 300 myndigheter så kan man nog kapa ett par till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 444566, member: 947"] Samma åsikt där. Men kanske inte dom jag primärt syftar på utan snarare typ Alkoholsortimentsnämnden eller Centrala Djurförsöksetiska Nämnden kan ju inte ha många anställda men kosta en hel del. Jag skulle inte se några större bekymmer med att slå ihop kriminalvården med polismyndigheten och domstolsverket. Man kan ju effektivisera det duktigt. Dessutom om du slog ihop alla dessa till en rättsmyndighet får du ner andelen byråkrater och högavlönade chefer så att du istället kan satsa dessa pengarna på fler poliser, åklagare, tulltjänstemän och dylikt. En generaldirektör tjänar 200 000 typ i månaden och många andra mellanchefer ligger nog inte allt för långt därifrån. Hur många poliser kan man ha för 200.000? Åtminstone 5-6 stycken? Hur många chefer finns det sedan under alla dessa liksom... Du kan ha 5-6 myndigheter. Kulturdepartementet, Klimat- och näringslivsdepartementet och ett par andra hade jag avyttrat omgående. 2005 hade vi liksom nästan 600 myndigheter nu har vi 360 så det går åt rätt håll men tycker det är helt absurt att ha 360 myndigheter & om samhället fungerar utmärkt när vi gjorde oss av med 300 myndigheter så kan man nog kapa ett par till. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp