Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 441874" data-attributes="member: 947"><p>Vi kan för enkelhetensskull jämföra oss med länder i europa där dom har avsevärt mycket lägre skatter. Där får väl alla vård? Eller menar du att medborgare i Schweiz, Irland eller Portugal dör för att dom inte har råd med sjukvård?</p><p></p><p>Problemet i Sverige är att vi har högst skattetryck i EU typ och hur fungerar infrastrukturen? Tågen står ju still dygnet runt det är ju enighet som råder att den är kraftigt eftersatt - från båda sidor utav blocket är de konsensus, brottsligheten är högst i EU per capita....vårdköerna är längst i Europa och våra lärare/poliser/sjuksköterskor tycker dom är underbetalda. Skolresultaten ska vi inte ens gå in på samt dom stora barngrupperna.</p><p></p><p>Problemet är inte att vi betalar skatt i Sverige - problemet är att det är för mycket som trots högsta skattetrycket inte fungerar överhuvudtaget. Främst infrastrukturen, brottsbekämpningen och skolan. Men även vårdköerna är problematiska. Tycker att Leif Östling sa det bäst. Vad fan får jag för pengarna?</p><p></p><p>USA är inte lösningen för dom är extrema åt andra hållet. Det man borde hitta är någon mellanlösning för om du betalar gigantiska skatter - då bör inte landet i fråga placera sig i botten på så många viktiga områden och det gör Sverige.</p><p></p><p>Både min bror + min fru är lärare och hade du vetat hur illa det är så hade du blivit häpen. Barn bär knivar, man har 30 elever per grupp, eleverna delar på böcker, lärare sitter i samtal med socialtjänsten, undervisningen är katastrofal och halva klasser går ut utan fullständiga betyg....Med europas högsta skatt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 441874, member: 947"] Vi kan för enkelhetensskull jämföra oss med länder i europa där dom har avsevärt mycket lägre skatter. Där får väl alla vård? Eller menar du att medborgare i Schweiz, Irland eller Portugal dör för att dom inte har råd med sjukvård? Problemet i Sverige är att vi har högst skattetryck i EU typ och hur fungerar infrastrukturen? Tågen står ju still dygnet runt det är ju enighet som råder att den är kraftigt eftersatt - från båda sidor utav blocket är de konsensus, brottsligheten är högst i EU per capita....vårdköerna är längst i Europa och våra lärare/poliser/sjuksköterskor tycker dom är underbetalda. Skolresultaten ska vi inte ens gå in på samt dom stora barngrupperna. Problemet är inte att vi betalar skatt i Sverige - problemet är att det är för mycket som trots högsta skattetrycket inte fungerar överhuvudtaget. Främst infrastrukturen, brottsbekämpningen och skolan. Men även vårdköerna är problematiska. Tycker att Leif Östling sa det bäst. Vad fan får jag för pengarna? USA är inte lösningen för dom är extrema åt andra hållet. Det man borde hitta är någon mellanlösning för om du betalar gigantiska skatter - då bör inte landet i fråga placera sig i botten på så många viktiga områden och det gör Sverige. Både min bror + min fru är lärare och hade du vetat hur illa det är så hade du blivit häpen. Barn bär knivar, man har 30 elever per grupp, eleverna delar på böcker, lärare sitter i samtal med socialtjänsten, undervisningen är katastrofal och halva klasser går ut utan fullständiga betyg....Med europas högsta skatt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp