Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hdgf" data-source="post: 426888" data-attributes="member: 9278"><p>Vad menar du? Jag har ansökt om god man och vi arbetar tillsammans. Men ingen av oss har erfarenhet av skulder som dessa. Vår plan är att medans utmätning inte är igång att lägga alla pengar på de skulder jag kan. Min god man är stöd men jag har fortfarande lika mycket kontroll över min ekonomi. Jag är inte omyndigförklarad. Jag behöver avlastning med ekonomin, inte för att jag har problem med pengar utan för att jag har svårt att ringa samtal och förhandla. Jag är autistisk och har god förståelse men min funktionsnedsättning sviker mig och därför har jag valt att ta hjälp. Men både jag och min god man lyfter på alla stenar vi kan. Hon har kollat om samlingslån och det är tyvärr inte möjligt i mitt fall. Jag samlar underlag för ev förhandling med fordringsägare och ev skuldsaneringsansökan.</p><p>Jag har dock svårt att tro att det ska vara helt omöjligt att betala av kapitalskulder som är under en halv miljon. Jag jobbar, tar mina mediciner och försöker läsa på och förstå och tillsammans se olika typer av lösningar. Men jag vet inte allt och hur allt fungerar och vad som är genomförbart. All tips och information om lösningar för en person med skulder och anmärkningar vidarebefordrar jag till min god man. Hon gör detta helt endast för att hjälpa mig och jag har fortfarande det yttersta ansvaret att själv skapa förutsättningar för att ha en inkomst och betala mina skulder. Jag har inte flera inkassoärenden utan två blancolån och en kredit med oskäliga räntor men jag har inget förhandlingsutrymme på egen hand. Jag vet dock inte hur man förhandlar bäst heller. Detta är extremt stressande då jag alltid varit ordentlig och aldrig misskött min ekonomi tidigare. Jag lagar mobilen själv, meckar bilen själv, klipper mitt eget hår, kämpar på jobbet, äter billigt, gör allt för att leva så snålt som möjligt. Men jag behöver fler verktyg för att lägga fram för både god man, borgenärer och kronofogden.</p><p></p><p>Jag vet inte riktigt var du menar med att jag inte kan ta till mig hjälp. Jag är i en situation som gör det näst intill omöjligt att lösa med ackordsuppgörelse iom. skuldbilden, UC-betyg och anmärkningar. Jag har mig själv, mitt driv och mitt mål. Jag har stenkoll på mina utgifter, men ingen kontroll över mina räntor och vet inte hur man går tillväga. Min god man kämpar också med att finna information och är helt fantastisk med att vi skall lösa detta. Hon bestämmer inte över huvudet på mig. Hon tar mitt lån, betalar systemiskt mina räkningar och strategiskt mina skulder och sätter in fickpengar till mig så att jag bara kan fokusera på att äta, sova och jobba.</p><p>Psykiatrin har velat sjukskriva mig i ett års tid nu, men jag tror inte att jag inte klarar detta. Jag har ett fantastisk jobb där jag utvecklas och jag känner att jag inte blir utbränd av, så jag ser en möjlighet att lösa detta på egen hand. Jag vet bara inte exakt hur, och emellertid är det väldigt mörkt och jag vill ge upp. Men jag är bara 29 år gammal och har hela livet framför mig. Jag har kämpat ensam hela livet då jag inte har några anhöriga och jag har ni äntligen någon som stöttar upp mig innan jag faller. Min god man är det bästa som hänt mig sedan jag blev sjuk. Och hon tar emot alla tips vi kan få!</p><p>Tack för att ni läser och svarar, jag är målmedveten att jag skall lösa detta!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hdgf, post: 426888, member: 9278"] Vad menar du? Jag har ansökt om god man och vi arbetar tillsammans. Men ingen av oss har erfarenhet av skulder som dessa. Vår plan är att medans utmätning inte är igång att lägga alla pengar på de skulder jag kan. Min god man är stöd men jag har fortfarande lika mycket kontroll över min ekonomi. Jag är inte omyndigförklarad. Jag behöver avlastning med ekonomin, inte för att jag har problem med pengar utan för att jag har svårt att ringa samtal och förhandla. Jag är autistisk och har god förståelse men min funktionsnedsättning sviker mig och därför har jag valt att ta hjälp. Men både jag och min god man lyfter på alla stenar vi kan. Hon har kollat om samlingslån och det är tyvärr inte möjligt i mitt fall. Jag samlar underlag för ev förhandling med fordringsägare och ev skuldsaneringsansökan. Jag har dock svårt att tro att det ska vara helt omöjligt att betala av kapitalskulder som är under en halv miljon. Jag jobbar, tar mina mediciner och försöker läsa på och förstå och tillsammans se olika typer av lösningar. Men jag vet inte allt och hur allt fungerar och vad som är genomförbart. All tips och information om lösningar för en person med skulder och anmärkningar vidarebefordrar jag till min god man. Hon gör detta helt endast för att hjälpa mig och jag har fortfarande det yttersta ansvaret att själv skapa förutsättningar för att ha en inkomst och betala mina skulder. Jag har inte flera inkassoärenden utan två blancolån och en kredit med oskäliga räntor men jag har inget förhandlingsutrymme på egen hand. Jag vet dock inte hur man förhandlar bäst heller. Detta är extremt stressande då jag alltid varit ordentlig och aldrig misskött min ekonomi tidigare. Jag lagar mobilen själv, meckar bilen själv, klipper mitt eget hår, kämpar på jobbet, äter billigt, gör allt för att leva så snålt som möjligt. Men jag behöver fler verktyg för att lägga fram för både god man, borgenärer och kronofogden. Jag vet inte riktigt var du menar med att jag inte kan ta till mig hjälp. Jag är i en situation som gör det näst intill omöjligt att lösa med ackordsuppgörelse iom. skuldbilden, UC-betyg och anmärkningar. Jag har mig själv, mitt driv och mitt mål. Jag har stenkoll på mina utgifter, men ingen kontroll över mina räntor och vet inte hur man går tillväga. Min god man kämpar också med att finna information och är helt fantastisk med att vi skall lösa detta. Hon bestämmer inte över huvudet på mig. Hon tar mitt lån, betalar systemiskt mina räkningar och strategiskt mina skulder och sätter in fickpengar till mig så att jag bara kan fokusera på att äta, sova och jobba. Psykiatrin har velat sjukskriva mig i ett års tid nu, men jag tror inte att jag inte klarar detta. Jag har ett fantastisk jobb där jag utvecklas och jag känner att jag inte blir utbränd av, så jag ser en möjlighet att lösa detta på egen hand. Jag vet bara inte exakt hur, och emellertid är det väldigt mörkt och jag vill ge upp. Men jag är bara 29 år gammal och har hela livet framför mig. Jag har kämpat ensam hela livet då jag inte har några anhöriga och jag har ni äntligen någon som stöttar upp mig innan jag faller. Min god man är det bästa som hänt mig sedan jag blev sjuk. Och hon tar emot alla tips vi kan få! Tack för att ni läser och svarar, jag är målmedveten att jag skall lösa detta! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp