Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 406817" data-attributes="member: 947"><p>Dom jag har haft kontakt med har varit kanon. Tycker man blir vänligt och mänskligt bemött, jag har inga synpunkter på Kronofogden. Det är till och med en utav dom bättre myndigheterna i Sverige.</p><p></p><p>Men som jag tjatat en hel del genom åren är ju problemet att ingenting fungerar i Sverige rent effektivitetsmässigt. I synnerhet märks detta på trafikverket, polismyndigheten, domstolsverket och kriminalvården men även Kronofogden och Skatteverket har sina utmaningar.</p><p></p><p>Jag tycker exempelvis att det är fullständigt orimligt att det tar 9-10 månader innan man får besked på sin skuldsaneringsansökan. Så ska det inte vara 2024 i ett modernt samhälle.</p><p></p><p>Eller att du kan tvingas vänta 3-4 år ifrån en gärning till att du börjar sitta av ditt straff.</p><p></p><p>Problemet är underbemanning och det handlar väl dels om bristen på pengar men även på att folk inte vill jobba med det. Man har exempelvis skyflat pengar över skolan och kriminalvården men ändå har man enorma problem att hitta kriminalvårdare och lärare för det är fler som slutar/går i pension än vad som kommer in.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 406817, member: 947"] Dom jag har haft kontakt med har varit kanon. Tycker man blir vänligt och mänskligt bemött, jag har inga synpunkter på Kronofogden. Det är till och med en utav dom bättre myndigheterna i Sverige. Men som jag tjatat en hel del genom åren är ju problemet att ingenting fungerar i Sverige rent effektivitetsmässigt. I synnerhet märks detta på trafikverket, polismyndigheten, domstolsverket och kriminalvården men även Kronofogden och Skatteverket har sina utmaningar. Jag tycker exempelvis att det är fullständigt orimligt att det tar 9-10 månader innan man får besked på sin skuldsaneringsansökan. Så ska det inte vara 2024 i ett modernt samhälle. Eller att du kan tvingas vänta 3-4 år ifrån en gärning till att du börjar sitta av ditt straff. Problemet är underbemanning och det handlar väl dels om bristen på pengar men även på att folk inte vill jobba med det. Man har exempelvis skyflat pengar över skolan och kriminalvården men ändå har man enorma problem att hitta kriminalvårdare och lärare för det är fler som slutar/går i pension än vad som kommer in. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp