Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skuldskammen" data-source="post: 350395" data-attributes="member: 8183"><p>Hej alla, ny på forumet, eller ja, det har väl alltid funnits närvarande när det behövts lån. Nu känner jag att jag vill vara med i diskussionerna och bidra med min berättelse. Jag är en 34-åring kille, utan barn, ensamstående och boende i hyresrätt. </p><p>Skuldsaldo hos KFM utgår med ungefär 600 000 kronor. Skulder hos KFM som jag dragits med under två år, majoriteten av skulderna är privatlån som jag tog åt mitt ex (vi var tillsammans i tio år). Hon hade enorma problem med att hålla i pengar och jag blev dumt nog lurad till att ta diverse lån. Hon betalade sina samlingslån med sin lön som jag stod som låntagare till.</p><p>Hon ville separera i april 2020 för att hon hade träffat en ny, hon lovade att hon skulle göra betalningar och kompensera mig för uppsägningstiden på lägenheten (jag stod på kontraktet av ovan anledning), vilket så klart aldrig hände. Hyran utgick med 11 000 kronor och gick utmärkt att dra runt med två inkomster, men själv gick det inte. Jag tog lån för att klara hyran och jag hittade sen en betydligt billigare hyresrätt som jag bor nuvarande i. Jag betalade mina lån och allt var lugnt för tillfället - sen damp det ner inkassokrav gällande hennes skulder och sedan dess har allt rasat. Hon slutade betala helt. Juridiskt har jag inget att säga till om, det är tekniskt sett mina lån. Hon har blockerat mig överallt och säger att hon hotar att anmäla mig om jag kontaktar henne angående detta. Detta skedde under slutet av 2020.</p><p>Jag försökte få samlingslån på allt men misslyckades under tidigt 2021, då trillade de första betalningsförelägganden in från KFM och blev till skuldsaldo som sedan lavinökade. Det gick inte längre, ingen hjälp att få och jag fick smaka på det sura äpplet.</p><p>Det var inte längre möjligt att betala på mina "egna skulder" och livet blev väldigt trist. Jag har jobbat heltid hela tiden sen examen, jag är socionom och jobbat i olika instanser, både privat och i myndighetsövning som socialsekreterare. Jobbar numera med ekonomiskt bistånd - så har ni frågor kring det kan ni ju fråga.</p><p>Jag har haft löneutmätning sedan sommaren 2021 och ser ingen ljusning de närmsta 10 åren. Har en god lön, men det mesta har gått till räntor så skulden har inte rört sig avsevärt. Det enda som håller mitt hopp och glädje uppe är min flickvän och min bonusdotter, jag lever för dem. Det är en utmaning många gånger att leva på förbehållsbeloppet, men det går. Det är faktiskt lite komiskt när jag tänker på det ibland, att många gånger sitter jag med samma budget som mina klienter.</p><p>Kontakten med KFM har varit sporadiskt under åren, jag har allltid skött kontakten och gjort som jag blivit uppmanad. Det är en bra myndighet med för det mesta trevliga medarbetare.</p><p>Jag har aldrig haft ett hembesök. men jag hade svårt att sova hela det första året för att jag var rädd att de skulle komma när jag hade gäster. Men det är helt enkelt man får lära sig att hantera, finns inget att dölja. Eller ja, de kan utmäta min TV med 10 pixelfel haha. Egentligen vet jag inte varför jag skriver allt detta, men det känns som min historia kanske kan hjälpa någon. Jag har fått mycket pepp genom att läsa vad ni har skrivit om era situationer.</p><p>Jag ska klara detta, ta mig ur och fokusera på mitt eget liv och aldrig göra samma misstag igen. Om jag ändå hade haft kul för pengarna, men de senaste åren har jag betalat för någon annan.</p><p>Så är livet. Tack.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skuldskammen, post: 350395, member: 8183"] Hej alla, ny på forumet, eller ja, det har väl alltid funnits närvarande när det behövts lån. Nu känner jag att jag vill vara med i diskussionerna och bidra med min berättelse. Jag är en 34-åring kille, utan barn, ensamstående och boende i hyresrätt. Skuldsaldo hos KFM utgår med ungefär 600 000 kronor. Skulder hos KFM som jag dragits med under två år, majoriteten av skulderna är privatlån som jag tog åt mitt ex (vi var tillsammans i tio år). Hon hade enorma problem med att hålla i pengar och jag blev dumt nog lurad till att ta diverse lån. Hon betalade sina samlingslån med sin lön som jag stod som låntagare till. Hon ville separera i april 2020 för att hon hade träffat en ny, hon lovade att hon skulle göra betalningar och kompensera mig för uppsägningstiden på lägenheten (jag stod på kontraktet av ovan anledning), vilket så klart aldrig hände. Hyran utgick med 11 000 kronor och gick utmärkt att dra runt med två inkomster, men själv gick det inte. Jag tog lån för att klara hyran och jag hittade sen en betydligt billigare hyresrätt som jag bor nuvarande i. Jag betalade mina lån och allt var lugnt för tillfället - sen damp det ner inkassokrav gällande hennes skulder och sedan dess har allt rasat. Hon slutade betala helt. Juridiskt har jag inget att säga till om, det är tekniskt sett mina lån. Hon har blockerat mig överallt och säger att hon hotar att anmäla mig om jag kontaktar henne angående detta. Detta skedde under slutet av 2020. Jag försökte få samlingslån på allt men misslyckades under tidigt 2021, då trillade de första betalningsförelägganden in från KFM och blev till skuldsaldo som sedan lavinökade. Det gick inte längre, ingen hjälp att få och jag fick smaka på det sura äpplet. Det var inte längre möjligt att betala på mina "egna skulder" och livet blev väldigt trist. Jag har jobbat heltid hela tiden sen examen, jag är socionom och jobbat i olika instanser, både privat och i myndighetsövning som socialsekreterare. Jobbar numera med ekonomiskt bistånd - så har ni frågor kring det kan ni ju fråga. Jag har haft löneutmätning sedan sommaren 2021 och ser ingen ljusning de närmsta 10 åren. Har en god lön, men det mesta har gått till räntor så skulden har inte rört sig avsevärt. Det enda som håller mitt hopp och glädje uppe är min flickvän och min bonusdotter, jag lever för dem. Det är en utmaning många gånger att leva på förbehållsbeloppet, men det går. Det är faktiskt lite komiskt när jag tänker på det ibland, att många gånger sitter jag med samma budget som mina klienter. Kontakten med KFM har varit sporadiskt under åren, jag har allltid skött kontakten och gjort som jag blivit uppmanad. Det är en bra myndighet med för det mesta trevliga medarbetare. Jag har aldrig haft ett hembesök. men jag hade svårt att sova hela det första året för att jag var rädd att de skulle komma när jag hade gäster. Men det är helt enkelt man får lära sig att hantera, finns inget att dölja. Eller ja, de kan utmäta min TV med 10 pixelfel haha. Egentligen vet jag inte varför jag skriver allt detta, men det känns som min historia kanske kan hjälpa någon. Jag har fått mycket pepp genom att läsa vad ni har skrivit om era situationer. Jag ska klara detta, ta mig ur och fokusera på mitt eget liv och aldrig göra samma misstag igen. Om jag ändå hade haft kul för pengarna, men de senaste åren har jag betalat för någon annan. Så är livet. Tack. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp