Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hoppfull2021" data-source="post: 289466" data-attributes="member: 5994"><p>Håller helt med, ju äldre jag blir desto mer viktig är verkligheten för mig, även om den kan vara vidrig, ful och brutal så är det däri det fina ligger. Att vara mänsklig för att låta lite flummig.</p><p></p><p>Min umgängeskrets har blivit mindre och mindre men mer äkta, vänner som vet allt om mig istället för någon fejkad låtsaspersonlighet som tar en massa energi. Uppsidan är selektivt utvalda nya vänner som blir äkta och nära på en gång, ofiltrerat och för mig ofta med mycket humor om man är likasinnad och vågar ha lite skön självdistans.</p><p>Har fortfarande några i min krets som har ”perfekta liv” på papper eller i sociala medier, där det känns som att 90% är på låtsas. </p><p>En av dem är notoriskt otrogen mot sin partner men de vackra familjebilderna flödar och låtsaskärleken blomstrar. </p><p>En annan lägger upp inlägg dagligen på det låtsasbästa livet, trots att jag var hennes amatör-samtalsterapeut senast igår medan hon kämpar med hennes mörker och depression som ingen annan känner till.</p><p>Tycker det är så tråkigt att det ska behöva vara så, men är tacksam att jag har distans till det och lyxen att kunna reflektera på håll. Hade jag inte haft sociala medier som jobb hade jag klippt allt jag med, det ger mig absolut ingenting förutom trist energi, att iaktta ett socialt spel jag inte alls är intresserad av.</p><p>Mjuka värden är betydligt mer häftigt tycker jag, vem som helst kan köpa grejer men självinsikt är på riktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hoppfull2021, post: 289466, member: 5994"] Håller helt med, ju äldre jag blir desto mer viktig är verkligheten för mig, även om den kan vara vidrig, ful och brutal så är det däri det fina ligger. Att vara mänsklig för att låta lite flummig. Min umgängeskrets har blivit mindre och mindre men mer äkta, vänner som vet allt om mig istället för någon fejkad låtsaspersonlighet som tar en massa energi. Uppsidan är selektivt utvalda nya vänner som blir äkta och nära på en gång, ofiltrerat och för mig ofta med mycket humor om man är likasinnad och vågar ha lite skön självdistans. Har fortfarande några i min krets som har ”perfekta liv” på papper eller i sociala medier, där det känns som att 90% är på låtsas. En av dem är notoriskt otrogen mot sin partner men de vackra familjebilderna flödar och låtsaskärleken blomstrar. En annan lägger upp inlägg dagligen på det låtsasbästa livet, trots att jag var hennes amatör-samtalsterapeut senast igår medan hon kämpar med hennes mörker och depression som ingen annan känner till. Tycker det är så tråkigt att det ska behöva vara så, men är tacksam att jag har distans till det och lyxen att kunna reflektera på håll. Hade jag inte haft sociala medier som jobb hade jag klippt allt jag med, det ger mig absolut ingenting förutom trist energi, att iaktta ett socialt spel jag inte alls är intresserad av. Mjuka värden är betydligt mer häftigt tycker jag, vem som helst kan köpa grejer men självinsikt är på riktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp