Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Svullo" data-source="post: 115042" data-attributes="member: 4381"><p>Förstår att man inte gillar någon som ifrågasätter men jag tar på mig byxorna ett ben i taget som alla andra. </p><p></p><p>Använder inte Tinder, är gift så finns liksom ingen vits med det. Kuken är stor men inte 55 cm, har en examen och lönen har legat en bit över 70.000. Dock har jag gått ner en hel del i lön då jag insett att det finns viktigare saker i livet än att skapa en förmögenhet. Bor i villa i södra delarna av landet numera men har nog sju rum när jag tänker efter. Höga inkomster ger höga utgifter och jag hade väl blanco/kreditkort på ca 750.000-800.000 ett tag. Betalade av allt, bytte jobb och livsstil och känner mig betydligt mer tillfreds med mig själv nu. Mindre lön men också mindre bekymmer. </p><p>Mitt liv har inte alltid varit enkelt, har varit ner, upp, ner, upp, ner och förhoppningsvis avslutar jag på topp.</p><p></p><p>Eftersom jag alltid löst mina egna problem så har jag ingen förståelse för folk som vägrar ta ansvar, dvs ”jag har ett missbruk så jag kan inte rå för vad jag gör” Det är curlade 90-talister som pratar så inte vuxna människor. Jag är extremt emot folk som utgår från att någon annan får lösa detta, någon annan betalar, hela tiden någon annan. </p><p></p><p>Att företag som lånar ut pengar ”förtjänar” att förlora pengar för de tar ockerränta som någon skrev i förra tråden är trams. Lika väl som att skuldsanering inte belastar samhället, allt som sker påverkar samhället på ett särr eller annat. Tyvärr lever många i sina bubblor medan livet passerar utanför. </p><p></p><p>Har läst något inlägg där du själv spyr galla över att dina kollegor tjänar lika mycket men har mer i form av hus, familj, ordnade liv så jag förstår att du har taggarna ut mot mig, ingen fara. </p><p>Du verkar vara en som metodiskt tar tag i dina egna problem och har en lösning klar och jobbar mot den, all heder åt dig. Jag ser inte ner på skuldsatta eller skrover detta för att jag vill trycka ner eller håna. Jag försöker göra min poäng tydlig, vill man så kan man helt enkelt. </p><p>Det hjälper inte med en skuldsanering om man inte ändrar sitt grundbeteende. Vad gör man när skuldsaneringen är slut? Man börjar troligtvis låna igen så nån skrev och drog igång allt detta. </p><p>Nåt flum anställd av kommunen kan inte via samtal få någon att sluta spel, det måste komma inifrån personen själv. Det drivet har jag bara sett i ett fåtal trådar, oftast är det nån annan som ska hjälpa. Det är som att sluta röka, man kan inte sluta förrän men själv bestämmer sig. </p><p></p><p>Hade aldrig för avsikt att trampa någon på tårna här men när jag läser trådar där folk frågar om ränta och/eller amortering och inte förstår sig på enkel ekonomi så blir jag både rädd och ledsen. </p><p></p><p>Nu är det dags att sova men fortsätter gärna imorgon och då kan jag berätta när jag sov i min gamla Saab, eller när jag valde mellan mat på bordet eller bensin till bilen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Svullo, post: 115042, member: 4381"] Förstår att man inte gillar någon som ifrågasätter men jag tar på mig byxorna ett ben i taget som alla andra. Använder inte Tinder, är gift så finns liksom ingen vits med det. Kuken är stor men inte 55 cm, har en examen och lönen har legat en bit över 70.000. Dock har jag gått ner en hel del i lön då jag insett att det finns viktigare saker i livet än att skapa en förmögenhet. Bor i villa i södra delarna av landet numera men har nog sju rum när jag tänker efter. Höga inkomster ger höga utgifter och jag hade väl blanco/kreditkort på ca 750.000-800.000 ett tag. Betalade av allt, bytte jobb och livsstil och känner mig betydligt mer tillfreds med mig själv nu. Mindre lön men också mindre bekymmer. Mitt liv har inte alltid varit enkelt, har varit ner, upp, ner, upp, ner och förhoppningsvis avslutar jag på topp. Eftersom jag alltid löst mina egna problem så har jag ingen förståelse för folk som vägrar ta ansvar, dvs ”jag har ett missbruk så jag kan inte rå för vad jag gör” Det är curlade 90-talister som pratar så inte vuxna människor. Jag är extremt emot folk som utgår från att någon annan får lösa detta, någon annan betalar, hela tiden någon annan. Att företag som lånar ut pengar ”förtjänar” att förlora pengar för de tar ockerränta som någon skrev i förra tråden är trams. Lika väl som att skuldsanering inte belastar samhället, allt som sker påverkar samhället på ett särr eller annat. Tyvärr lever många i sina bubblor medan livet passerar utanför. Har läst något inlägg där du själv spyr galla över att dina kollegor tjänar lika mycket men har mer i form av hus, familj, ordnade liv så jag förstår att du har taggarna ut mot mig, ingen fara. Du verkar vara en som metodiskt tar tag i dina egna problem och har en lösning klar och jobbar mot den, all heder åt dig. Jag ser inte ner på skuldsatta eller skrover detta för att jag vill trycka ner eller håna. Jag försöker göra min poäng tydlig, vill man så kan man helt enkelt. Det hjälper inte med en skuldsanering om man inte ändrar sitt grundbeteende. Vad gör man när skuldsaneringen är slut? Man börjar troligtvis låna igen så nån skrev och drog igång allt detta. Nåt flum anställd av kommunen kan inte via samtal få någon att sluta spel, det måste komma inifrån personen själv. Det drivet har jag bara sett i ett fåtal trådar, oftast är det nån annan som ska hjälpa. Det är som att sluta röka, man kan inte sluta förrän men själv bestämmer sig. Hade aldrig för avsikt att trampa någon på tårna här men när jag läser trådar där folk frågar om ränta och/eller amortering och inte förstår sig på enkel ekonomi så blir jag både rädd och ledsen. Nu är det dags att sova men fortsätter gärna imorgon och då kan jag berätta när jag sov i min gamla Saab, eller när jag valde mellan mat på bordet eller bensin till bilen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm
Topp