Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den största idioten ÄR född...

och det är jag!!!
I fredags skulle jag betala massa räkningar bl a Csn. Men så tänkte jag jag ringer Csn och kollar om de kan hjälpa till på ngt sätt så att vi slipper påminnelseavgift 900 kr varje månad (i över 1 års tid tyvärr).
Då fick jag prata med en supervänlig själ som erbjöd bra deal och istället för de 4 fakturor som jag skulle betala samma dag skulle jag bara betala 2 belopp!
Som sagt känner mig jätte stressad över ekonomin, betalade och signerade! I måndags fick jag en chock när jag såg att det bara fanns 300 kr på kontot istället för 2900 kr!! började kolla upp bland betalningarna och upptäckte att jag, den största idioten i världen, betalat 2600 kr för mkt till Csn. Dels så har jag betalat enligt vad damen sa men sen så har jag även betalat 3 av de 4 fakturorna som jag inte skulle betala! Ringde direkt till banken mend e kunde inte stoppa betalningarna. Ringde Csn som ännu inte hade hunnit få in pengarna så då skulle jag ringa igår. Ringde igår och de sa som jag befarade, de kunde inte återbetala pengarna då det finns obetald belopp sen tidigare. Det enda de kunde göra är att kvitta den betalningen mot nästa månad.
Klen tröst just nu när jag måste betala fler räkningar. Satt och grät en stund efter samtalet, kände mig helt slut!!! Jag måste ha fått hjärnsläpp när jag betalade räkningarna i fredags. 3 av Csn fakturorna var Krav fakturor och jag är så rädd att åka på anmärkningar... vet inte vad jag tänkte, tänkte väl inget, hjärnsläpp som sagt!!

Så jävla surt! Nu kan jag inte betala Lumify och ViaConto och en del andra!!

Så drygt...CSN är tyvärr inte lätta att göra med. De har billig ränta dock.

Minns när jag hade läst för lite poäng o fått för mycket pengar. Fick en skuld på 6000 kr men kunde inte delbetala pga jag inte hade fast jobb

jag har fått bra hjälp av dem för det mesta. Men tycker dock att deras förseningsavgift inte är human!!!!
Jag förstår att en förseningsavgift ska avskräcka men i vårt fall har vi släpat efter i nästan 2 år och betalat 900 kr per månad i förseningsavgift.

jag har fått bra hjälp av dem för det mesta. Men tycker dock att deras förseningsavgift inte är human!!!!
Jag förstår att en förseningsavgift ska avskräcka men i vårt fall har vi släpat efter i nästan 2 år och betalat 900 kr per månad i förseningsavgift.
Men varför i hela friden har ni då månadsbetalning? Det går ju att välja kvartal istället.

Nya tag, det där händer nog många med någon räkning eller annat.
Du vet när man ska ha framförhållning och tabbar sig och blir sjukt arg på sig själv för att man verkligen kämpat mer än vanligt.. :D
Nä, tanken var duktig. Sen kanske det är billigare att skjuta på något annat än csn så att det inte kostar över 21 000 extra att skjuta på två csnskulder /mån i två år. :(

Men varför i hela friden har ni då månadsbetalning? Det går ju att välja kvartal istället.
Ja det kan man undra!!!! Tanken har ALDRIG slagit mig! De på Csn har inte heller sagt ngt om det trots alla gånger jag pratat med dem. För min del har det verkligen varit löjligt. från början skulle jag betala tillbaka ca 270 kr varje månad men det blev alltid 270 + 450 förseningsavgift.
Om jag inte lyckas hålla deras "avbetalningsplan" så kommer jag absolut be om att i alla fall min skuld läggs om till kvartalbetalning. Värre med sambons Csn då han betalar ca 2000 kr i månaden och det kommer blir för högt belopp att betala per kvartal! Just nu ska vi betala 1000 kr + 2600 kr för båda t o m december.

Ja det kan man undra!!!! Tanken har ALDRIG slagit mig! De på Csn har inte heller sagt ngt om det trots alla gånger jag pratat med dem. För min del har det verkligen varit löjligt. från början skulle jag betala tillbaka ca 270 kr varje månad men det blev alltid 270 + 450 förseningsavgift.
Om jag inte lyckas hålla deras "avbetalningsplan" så kommer jag absolut be om att i alla fall min skuld läggs om till kvartalbetalning. Värre med sambons Csn då han betalar ca 2000 kr i månaden och det kommer blir för högt belopp att betala per kvartal! Just nu ska vi betala 1000 kr + 2600 kr för båda t o m december.
Galet egentligen en månads avgift på 270kr och påminelse 450kr:(
Hemskt tycker påminnelse avgift borde vara procentuellt på månads avgiften horribelt att betala nästan det dubbla i påminnelse avgift.

Galet egentligen en månads avgift på 270kr och påminelse 450kr:(
Hemskt tycker påminnelse avgift borde vara procentuellt på månads avgiften horribelt att betala nästan det dubbla i påminnelse avgift.
Ja den avgiften är saftig! De pengarna hade kunnat göra nytta på annat håll. Men nu förhoppningsvis slipper vi dessa avgifter på ett tag.

och det är jag!!!
I fredags skulle jag betala massa räkningar bl a Csn. Men så tänkte jag jag ringer Csn och kollar om de kan hjälpa till på ngt sätt så att vi slipper påminnelseavgift 900 kr varje månad (i över 1 års tid tyvärr).
Då fick jag prata med en supervänlig själ som erbjöd bra deal och istället för de 4 fakturor som jag skulle betala samma dag skulle jag bara betala 2 belopp!
Som sagt känner mig jätte stressad över ekonomin, betalade och signerade! I måndags fick jag en chock när jag såg att det bara fanns 300 kr på kontot istället för 2900 kr!! började kolla upp bland betalningarna och upptäckte att jag, den största idioten i världen, betalat 2600 kr för mkt till Csn. Dels så har jag betalat enligt vad damen sa men sen så har jag även betalat 3 av de 4 fakturorna som jag inte skulle betala! Ringde direkt till banken mend e kunde inte stoppa betalningarna. Ringde Csn som ännu inte hade hunnit få in pengarna så då skulle jag ringa igår. Ringde igår och de sa som jag befarade, de kunde inte återbetala pengarna då det finns obetald belopp sen tidigare. Det enda de kunde göra är att kvitta den betalningen mot nästa månad.
Klen tröst just nu när jag måste betala fler räkningar. Satt och grät en stund efter samtalet, kände mig helt slut!!! Jag måste ha fått hjärnsläpp när jag betalade räkningarna i fredags. 3 av Csn fakturorna var Krav fakturor och jag är så rädd att åka på anmärkningar... vet inte vad jag tänkte, tänkte väl inget, hjärnsläpp som sagt!!

Så jävla surt! Nu kan jag inte betala Lumify och ViaConto och en del andra!!
Åhhhh, jag lider med dig och beundrar hur du kämpar.
Kram på dig. ❤️

Åhhhh, jag lider med dig och beundrar hur du kämpar.
Kram på dig. ❤️
Tack <3<3<3
Försöker navigera rätt på livets vägar varenda dag! Vissa dagar är klart bättre än andra. Men en negativ konsekvens av att kämpa hårt och alltid slå i underläge är att om det ngn gång skulle kännas bra, du vet den här känslan av hoppfullhet man kan känna ibland, att livet trots allt är värt att levas och allt kommer att bli bra, att just nu är luften lätt att andas... de gånger jag känner så blir jag samtidigt livrädd att så ska man inte känna, ngt hemskt kommer att hända, en bortglömd, oförutsedd (eller förträngd) räkning på 5000 kr kommer dyka upp, jag får utslag hos Kf, bilen kommer gå sönder, tvättmaskinnen kommer paja, vi får vattenskador i lägenheten eller ngt ännu värre.

Så de få gångerna jag känner mig hoppfull så börjar jag genast gå igenom allt som skulle kunna dyka upp bakom hörnet.
Med andra ord känner jag att jag aldrig kan slappna av... än!

Tror säkert att många fler känner så, det är ett resultat av att ständigt leva på marginalerna och kämpa med ekonomin!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp