Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivningskvitto under skuldsanering!

Hej!

Har sedan Maj 2017 skuldsanering.

Fick delgivningskvitto från KFM på en skuld som uppstod innan inledande, det handlar om totalt 3 fakturor (postorder varor) som alla hade förfolladag innan jag fick inledande men det är en skuld jag glömt att ta med i min ansökan..

Vad jag förstår har dom inte rätt att få betalt eftersom jag har skuldsanering och skulden uppstod innan inledande? Så jag borde bestrida detta med just detta faktum?

Det roliga är att "Grunden för yrkandet " skriver dom - avser inkassokostnad utskickad i augusti med förfallodatum i september.... Men nedanför specar dom ansöknigsavgift, ombud, bet.påminnelse + kapital belopp och ränta.. Så nu avser det ju både inkassokostnaderna plus de 3 fakturorna jag nämnde innan med förfallodatum innan inledande..

Någon som kan svara på hur jag ska gå tillväga och om jag ska behöva betala eller inte??

Kolla din betalplan om inte det ändå finns med där.
Jag hade missat ta upp några i ansökan men de fanns m i betalplanen iaf.

Kolla din betalplan om inte det ändå finns med där.
Jag hade missat ta upp några i ansökan men de fanns m i betalplanen iaf.

Ok, nej den finns inte med tyvärr men som sagt så vitt jag vet så ska det inte ha betydelse då det är borgenärernas skyldighet att kolla Poit, annars blir dom utan.. Kanske skulle maila skusanhandläggare och fråga..

Dom kan vilja fastställa den för att kunna driva den om din skuldsanering upphävs kanske

Dom kan vilja fastställa den för att kunna driva den om din skuldsanering upphävs kanske

Jo, det kan ju vara så, men känns lite skumt att dom yrkar på en inkassokostnad fakturerad efter inledande men som ändå gäller skulder uppkomna innan inledande, bör jag bestrida med anledning av att jag har skuldsanering?

Är bara rädd att om jag skriver på den och att dom sedan lägger utmatning? :/ handlar om ca 2000kr med avgifter men är ju tillräckligt

Ring och fråga hur dom tänkt, inkassofirman

Fick hem en kopia på kreditupplysning inkassobolaget gjort på mig, kände ej igen upplysningsföretaget men av kopian framgick ej att jag hade skuldsanering, bara skuldsaldo osv.

Men har mailat dom och påtalat detta, får se vad dom svarar.. Har läst enbart negativa recensioner av detta företag dock..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp