Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delbetalning, gamla kreditprövningen eller kollar dom på nytt?

Hej, på söndag försvinner min utredningsrapport, lång väntan är över och jag hoppas att mitt kreditbetyg blir lite bättre, varken skulder eller anmärkningar mer, det kan visst bli sämre har jag läst, men hur som helst.
Jag köpte varor på Apotea, under 200 kr, fick erbjudande i kassan om faktura, klarna, varför inte tänkte jag och det gick vägen. Detta var igår, skulle köpa skor i dag, samma sak där men det gick inte igenom. Min fråga är: om jag prövar nästa vecka, går dom då på den gamla kreditprövningen eller kollar dom på nytt?
Någon som har koll?

Det känns som att Klarna har långt minne. Jag brukade köpa massor av saker på faktura via dem, trots usel score och en massa betalningsanmärkningar (de har mig veterligen aldrig gjort någon kreditupplysning på mig), men så var det en (1) Klarna-räkning som jag missade att betala och som gick till inkasso; därefter får jag inte ta något på faktura från dem. Jag tror detta var 2015, och jag är fortfarande persona non grata.

Det känns som att Klarna har långt minne. Jag brukade köpa massor av saker på faktura via dem, trots usel score och en massa betalningsanmärkningar (de har mig veterligen aldrig gjort någon kreditupplysning på mig), men så var det en (1) Klarna-räkning som jag missade att betala och som gick till inkasso; därefter får jag inte ta något på faktura från dem. Jag tror detta var 2015, och jag är fortfarande persona non grata.

Ja, tack för svar Bramserud, man får lära sig den hårda vägen. Själv har jag väntat snart fyra år på att bli av med strul och stigma som kommer med kronofogden, ska bli skönt nu när det äntligen är över.

Ja, tack för svar Bramserud, man får lära sig den hårda vägen. Själv har jag väntat snart fyra år på att bli av med strul och stigma som kommer med kronofogden, ska bli skönt nu när det äntligen är över.

Ändå lite mystiskt om du nekas fakturaköp, för mig hade Klarna som sagt inga problem med trots att jag är en slarver, förrän jag råkade slarva med just deras betalning. Nu var det inga jättedyra saker jag köpte, men över tusenlappen låg en del fakturor på iaf, och det funkade trots betalningsanmärkningar.

Det låter skönt att börja ett nytt liv med fläckfritt register, bra kämpat! Själv har jag 26 månader kvar.

Ändå lite mystiskt om du nekas fakturaköp, för mig hade Klarna som sagt inga problem med trots att jag är en slarver, förrän jag råkade slarva med just deras betalning. Nu var det inga jättedyra saker jag köpte, men över tusenlappen låg en del fakturor på iaf, och det funkade trots betalningsanmärkningar.

Det låter skönt att börja ett nytt liv med fläckfritt register, bra kämpat! Själv har jag 26 månader kvar.
Jag antar att, som i mitt fall, när jag nekades skofakturan, handlar om beloppsgränser, ett par hundra så görs en enkel kreditprövning, typ kollar årsinkomst kanske. Men skor för 1500 i detta fall, då kanske det blir upplysning, eller det måste det varit eftersom jag nekades.

26 månader, ja men det är ju inom överskådlig framtid och tiden går fort, iallafall när man kommit lite till åren som jag. Allt gott och lycka till med ditt kreditvärdighetsprojekt också.

Fantastiskt roligt att det uttrycket kom till användning

Jag har i något läge nekats faktura men godkändes för samma köp mot konto..

Hos Klarna blir man spärrad i 3 år om någon av deras fakturor går till inkasso och kfm.

Kostigt. Har haft flera fakturor i år från klarna som gott till inkasso. Men kan fortfarande handla mot faktura

Det var svaret jag fick. Kanske finns andra faktorer som spelar in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp