Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Delad ekonomi - några tips?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaffesump" data-source="post: 452942" data-attributes="member: 5855"><p>Vi är gifta och har gemensam ekonomi i vårt hushåll. Våra löner kommer in på ett och samma konto. Vi betalar räkningarna från samma konto och har två kort till samma konto. Ingen betalar mer eller mindre för något. Ingen står för något och den andra står för det. Jag tjänar mer än min fru men mina pengar är hennes pengar, precis som att hennes pengar är mina pengar.</p><p></p><p>När vi handlar mat så gör vi det gemensamt, samma sak när vi går ut och äter, det betalar vi med ett kort, vi splittar inte på notan. Nu har vi beställt en soffa för 16 000 kr och den är "vår".</p><p></p><p>Vi ska åka till Grekland i sommar i två veckor, vi betalar in på resan från vårt gemensamma konto varje månad.</p><p></p><p>Kort och gott, allting har vi gemensamt när det handlar om pengar. Så var det också innan vi gifte oss. Dock har vi varit tillsammans i tjugo år och gifta i nio år.</p><p></p><p>Jag har förstått att det är känsligt ämne att diskutera i olika forum då alla tycker och tänker olika kring det här. Alla behöver inte tycka och tänka lika men det är viktigt att respektera varandras åsikter. Jag tycker inte som du gör, men jag respekterar det du säger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaffesump, post: 452942, member: 5855"] Vi är gifta och har gemensam ekonomi i vårt hushåll. Våra löner kommer in på ett och samma konto. Vi betalar räkningarna från samma konto och har två kort till samma konto. Ingen betalar mer eller mindre för något. Ingen står för något och den andra står för det. Jag tjänar mer än min fru men mina pengar är hennes pengar, precis som att hennes pengar är mina pengar. När vi handlar mat så gör vi det gemensamt, samma sak när vi går ut och äter, det betalar vi med ett kort, vi splittar inte på notan. Nu har vi beställt en soffa för 16 000 kr och den är "vår". Vi ska åka till Grekland i sommar i två veckor, vi betalar in på resan från vårt gemensamma konto varje månad. Kort och gott, allting har vi gemensamt när det handlar om pengar. Så var det också innan vi gifte oss. Dock har vi varit tillsammans i tjugo år och gifta i nio år. Jag har förstått att det är känsligt ämne att diskutera i olika forum då alla tycker och tänker olika kring det här. Alla behöver inte tycka och tänka lika men det är viktigt att respektera varandras åsikter. Jag tycker inte som du gör, men jag respekterar det du säger. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Delad ekonomi - några tips?
Topp