Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dela med er av era erfarenheter (byta Banker)

Hej på er!
Har länge funderat på att byta bank (haft Swedbank i över 10 år) och tänkte vänta tills min skuldsanering är klar nästa år.
Men efter att ha läst en massa om Swedbank igen, där dom granskar och stänger konton till höger och vänster, så funderar jag på att byta redan nu.
Jag personligen tycker det är lite ironiskt att Swedbank gör så, med tanke på allt skit dom själva sysslat med, men men.
Jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av era erfarenheter av vårt lands banker idag.
Jag har haft ögonen på att gå över till Nordea, men vill höra mig för lite före jag tar beslutet. :)

tacksam för input!
Trevlig helg på er! :)

Om du inte swishat och tagit emot stora belopp kan du gott o väl ha kvar Swedbank.
Samtidigt behöver man inte förlita sig på en och samma bank.

Handelsbanken, Seb, Nordea samt Skandia fungerar utomordentligt bra.
Självklart kan du ha flera bankkonto samtidigt.

Har du ett behov av att föra över pengar till folk är det oftast bäst med vanlig bank överföring.
Swish fungerar bra med mindre belopp och om du bara se till att meddelandefältet fylls i behöver du egentligen aldrig vara orolig.

Penningtvätt är ju ett stort problem i samhället och det flaggas hos alla banker.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp