Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Deklarera kryptovaluta 2026: Får jag tillbaka pengar enligt Koinly?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="2pac" data-source="post: 480171" data-attributes="member: 3711"><p>Tjena,</p><p></p><p>Är ingen skatteexpert, kan ge dig lite input nu men du kommer behöva göra en del läsning och arbete själv, typ kontakta Koinly och ställa frågor, verifiera siffror (verkar det rimligt att du har gjort en förlust på 17,000 SEK eller vet du att det är mycket mer eller mindre?)</p><p></p><p>Finns det fel på koinly som behövs reviewas så får du be dom om hjälp (de tar tid på sig att svara). Se t.ex. hur det ser ut för mig (se bild), jag har 21 202 kr som jag inte får att gå ihop just nu som Koinly flaggat som problem.</p><p></p><p>-379 173 SEK är vad jag gjort i förlust under 2025, betalar jag Koinly nu så får jag en färdig och ifylld K4 jag kan skicka in.</p><p></p><p><strong>När siffran är minus (-) får du "tillbaka" skatt (du minskar den skatt du betalat på inkomst, förutsatt att du har en inkomst), när den är plus (+) så kommer du betala skatt på vinsten. </strong></p><p></p><p>Beloppet du får tillbaka är inte det som står på Koinly utan 30 % av vinsten om du gått plus, eller 30 % av förlusten om du gått minus. Men för krypto är det bara 70 % av förlusten som är avdragsgill.</p><p></p><p><a href="https://skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillgangar/kryptovalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.html" target="_blank">https://skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillgangar/kryptovalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.html</a> </p><p></p><p>Så om din förlust är 17 000 kr så blir det i praktiken så här:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">17 000 kr × 70 % = 11 900 kr är avdragsgillt</li> <li data-xf-list-type="ul">11 900 kr × 30 % = 3 570 kr</li> </ul><p>Det betyder att din skatt minskar med 3 570 kr.</p><p></p><p>Jag hoppas det löser sig för dig men tror inte jag kan hjälpa dig mer än såhär. </p><p></p><p>[ATTACH=full]5772[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="2pac, post: 480171, member: 3711"] Tjena, Är ingen skatteexpert, kan ge dig lite input nu men du kommer behöva göra en del läsning och arbete själv, typ kontakta Koinly och ställa frågor, verifiera siffror (verkar det rimligt att du har gjort en förlust på 17,000 SEK eller vet du att det är mycket mer eller mindre?) Finns det fel på koinly som behövs reviewas så får du be dom om hjälp (de tar tid på sig att svara). Se t.ex. hur det ser ut för mig (se bild), jag har 21 202 kr som jag inte får att gå ihop just nu som Koinly flaggat som problem. -379 173 SEK är vad jag gjort i förlust under 2025, betalar jag Koinly nu så får jag en färdig och ifylld K4 jag kan skicka in. [B]När siffran är minus (-) får du "tillbaka" skatt (du minskar den skatt du betalat på inkomst, förutsatt att du har en inkomst), när den är plus (+) så kommer du betala skatt på vinsten. [/B] Beloppet du får tillbaka är inte det som står på Koinly utan 30 % av vinsten om du gått plus, eller 30 % av förlusten om du gått minus. Men för krypto är det bara 70 % av förlusten som är avdragsgill. [URL]https://skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillgangar/kryptovalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.html[/URL] [B][/B] Så om din förlust är 17 000 kr så blir det i praktiken så här: [LIST] [*]17 000 kr × 70 % = 11 900 kr är avdragsgillt [*]11 900 kr × 30 % = 3 570 kr [/LIST] Det betyder att din skatt minskar med 3 570 kr. Jag hoppas det löser sig för dig men tror inte jag kan hjälpa dig mer än såhär. [ATTACH type="full"]5772[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Deklarera kryptovaluta 2026: Får jag tillbaka pengar enligt Koinly?
Topp