Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationstips tack

ska lämna in deklarationen och har rotavdrag på 50000:-.
får tillbaka 12500:- på skatten ändå. så lång allt ok.

men sen med ränteutgifter på 52200:- och resor till jobbet på 27500:- så blir beloppet att få tillbaka 13200:- bara. så då finns det ju ingen idé med att ta upp ränteutgifter alls?

ska söka samlingslån till vintern.

Finns det något sätt att få mer pengar tillbaka? utan rotavdraget skulle jag fått tillbaka 36000:-

Testa sänk ränteutgifterna och se hur mycket skillnad det blir? Ser ju bättre ut om du har lägre ränteutgifter när du ska söka lån vad jag förstått.

Testa sänk ränteutgifterna och se hur mycket skillnad det blir? Ser ju bättre ut om du har lägre ränteutgifter när du ska söka lån vad jag förstått.

Blir ingen skillnad, så tänker köra med 12200:- istället! men vad händer om jag gör en omprövning om ett halvår? får jag tillbaka för dom 40000:- som jag skiter i nu?

Blir ingen skillnad, så tänker köra med 12200:- istället! men vad händer om jag gör en omprövning om ett halvår? får jag tillbaka för dom 40000:- som jag skiter i nu?
Ja det får du, du begär bara en omprövning.

Du skrev "ska söka samlingslån till vintern." Då måste du begära omprövning efter du fått samlingslån beviljat, så att inte det nya beloppet syns vid låneansökan. Lycka Till.

Om du max kan få ut 13200 nu så blir det samma vid en omprövning. Tillsammans med rotavdraget (som väl betalas ut direkt till entreprenören?) motsvarar det kanske det du betalat in i skatt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp