Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationen 2026, hur gick det?

Jo jag håller med dig. Det är ruttet och det kommer bara bli knas, som med allt annat med den här regeringen som inte kan tänka rationellt. Jag lovar att det kommer bli helt motsatt effekt än vad de tror.
Ränteavdraget fanns i Sverige redan i början på 1900-talet och eventuellt ännu tidigare, så det är ett modigt drag att begränsa det på det här sättet nu.
Att det skulle bidra till att färre tar blancolån tror jag inte ett skit på. Det blir snarare fler som hamnar i skuldfällor. Problemet hade kunnat lösts på ett bättre sätt, men ta fan inte bort ränteavdraget!

Glid inte in på politik.

2025 hur mycket fick man av ränteavdraget? Och 2026 försvinner det helt för blancolån?

Känns som många kommer hamna hos Kronofogden med detta, snarare än att minska skuldfällan. Hade varit bättre ifall det gällde nya lån tagna, då vet man vad som gäller.

De som tagit det tidigare var ovetandes om detta. Sedan skulle man aldrig infört det om man nu abrupt ska dra bort det.
Ser du likadant på ränteinkomster? Inkomst av kapital?

Ska de vara skattefria?

Vill bara uppdatera om någon annan undrar i framtiden, det funkade och jag fick slutskattebesked idag.
Dvs räknades inte som ändring.
Även fast t om handläggaren på SKV sa till mig när jag frågade i veckan att det skulle räknas som en ändring.:facejoy:
Gick inte för mig att sötta en 0:a?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp