Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags att låna. Inga anmärkningar, förfrågningar, lån eller krediter

Vart är det bäst att börja söka? Där jag får ut mest?? Direkt på nån speciell bank? Eller börja söka via låneförmedlare??
Nån som gjort nått liknade nyligen?

Hur mycket vill du låna? Till vad? Och hur dina förutsättningar ut?

Hur mycket vill du låna? Till vad? Och hur dina förutsättningar ut?
Till privata skulder, köpa bil o renovera tänkte jag o lägga undan så mycket som möjligt tänkte eftersom man söker en gång lika bra ta lite mer svårare o få lån sen när man har. Tänkte jag.

Till privata skulder, köpa bil o renovera tänkte jag o lägga undan så mycket som möjligt tänkte eftersom man söker en gång lika bra ta lite mer svårare o få lån sen när man har. Tänkte jag.
tänkte upp mot 1 mille? Beror på hur mycket de går

tänkte upp mot 1 mille? Beror på hur mycket de går

Några frågor:
- Hur mycket har du i privata skulder?
- Vilken prisklass hade du tänkt på bilen?
- Vad är det för renovering du ska göra?
- Eftersom du anger just renovering så antar jag att du äger antingen ett hus eller en lägenhet. Vilket är det?

Om din bostad inte är belånad så är det mest fördelaktiga du kan göra att belåna ditt boende och inte ta ett blancolån. Det lär inte heller gå att ta ett blanco på 1 mille, så det är belåning av bostaden som lär vara aktuellt. Kontakta förslagsvis den bank där du har dina övriga affärer och hör vad de kan göra för dig. Beroende på vad du får för bemötande kan du därefter kontakta andra banker och höra vad de kan göra för dig om du flyttar över allt till dem. Ett tips, låna inte mer än du behöver. Låna för att ”lägga undan” lär blir dyrare än att lägga undan lite pengar varje månad och en onödig frestelse att spendera pengar på sådant du egentligen inte behöver.

Senast ändrad:
Några frågor:
- Hur mycket har du i privata skulder?
- Vilken prisklass hade du tänkt på bilen?
- Vad är det för renovering du ska göra?
- Eftersom du anger just renovering så antar jag att du äger antingen ett hus eller en lägenhet. Vilket är det?

Om din bostad inte är belånad så är det mest fördelaktiga du kan göra att belåna ditt boende och inte ta ett blancolån. Det lär inte heller gå att ta ett blanco på 1 mille, så det är belåning av bostaden som lär vara aktuellt. Kontakta förslagsvis den bank där du har dina övriga affärer och hör vad de kan göra för dig. Beroende på vad du får för bemötande kan du därefter kontakta andra banker och höra vad de kan göra för dig om du flyttar över allt till dem. Ett tips, låna inte mer än du behöver. Låna för att ”lägga undan” lär blir dyrare än att lägga undan lite pengar varje månad och en onödig frestelse att spendera pengar på sådant du egentligen inte behöver.
Min fråga är endast om hur man går till väga?

Renovera. Då tänker man såklart om det finns utrymme att höja bolån. Billigare än så blir det inte. Är dina förutsättningar goda så har ju Nordea förmånliga räntor på medlemslån just nu. Upp till 500k för under 4%. Billån går ju också att få till riktigt bra räntor på 2-3%. Men utan info är det svårt att ge bättre svar än Floppens.

Med de knapphändiga uppgifter du ger skulle jag rekommendera Lendo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp