Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att byta långivare från Remember, ansöka nu?

Dags att försöka byta långivare från Remember, har idag 9,95% i ränta och ett lån på ca 223 000:-, ett kreditkort på Santander på 8000:- (outnyttjat) och 10 000:- på Handelsbanken (knutet till lönekontot, outnyttjat). Årsinkomst 2018 var 218 000:- (på 7 månader) och har haft en något svajig inkomst 2019 på grund av studier. Senaste två månadernas snittlön är ca 26 000:- brutto, men ej fast anställd.

Jag har just nu 3 ff, en från Lendo 13/6 (30 000:-, ej aktiv), en från Sambla 19/11 (257 000:-, aktiv) och en på Santander 14/4 (8000:-, aktiv, outnyttjat). Min riskprognos är 1,7%.

Jag tjänar väl egentligen ingenting på att vänta tills den första förfrågan går bort i mitten på juni?

Tror ni jag kan söka på en högre summa än den jag har eller är det bara en nackdel? Jag behöver inte de pengarna nu, men kanske till hösten och då tänker jag att det är bättre att söka ett högre belopp nu? Jag blir väl erbjuden den summa som eventuell långivare räknar att jag kan ha råd med?

Bör jag söka på max antal år, eller blir jag inte erbjuden från banker som tex inte har 15 år i återbetalningstid?

Du kan ansöka på högre belopp då du kan få på lägre summa också. Låg inkomst men bra betyg. Återkom gärna med resultat och lycka till!

Jag skulle vänta när det ändå bara är typ 3 veckor

Jag skulle vänta när det ändå bara är typ 3 veckor

Ja, jag har inga problem att vänta om det är så att minUC uppdateras direkt när ff försvinner.

Du kan ansöka på högre belopp då du kan få på lägre summa också. Låg inkomst men bra betyg. Återkom gärna med resultat och lycka till!

Ja, inkomsten var låg, men på 7 månader är den bra och innan det var jag endast student, men det kanske inte långivaren bryr sig om, men ett eventuellt anställningsbevis kommer ju att bekräfta detta. Förhoppningsvis räcker det en bit, vill helst av allt bara byta från Remember, gärna med lägre ränta, men i dagsläget även viktigt att kunna sänka räntan med tiden. Remember rubbar sig inte!

Fick bästa erbjudandet från Nordax på 6,9%, därefter Instabank på 7,5% och några till. Testar Nordax, har signerat och skickat in lönespecifikationer men de har trilskats förut så tveksam på att de accepterar. Provar nästa i så fall.

Fick bästa erbjudandet från Nordax på 6,9%, därefter Instabank på 7,5% och några till. Testar Nordax, har signerat och skickat in lönespecifikationer men de har trilskats förut så tveksam på att de accepterar. Provar nästa i så fall.
Blev det Lendo? Vad gav du för inkomst?

Blev det Lendo? Vad gav du för inkomst?

Nej, jag ringde upp personen jag hade kontakt med på Sambla förra gången och tog hjälp av henom. Jag angav den inkomst som jag har, dvs runt 26' netto (snittar 31' netto men de senaste låg på 26' i snitt så ville inte ange högre). Jag jobbar skift så det beror lite på hur dagarna är fördelade per månad, allt från 7-15 stycke per månad. De begärde endast lönespecifikation nu, men sa i telefonkontakt att de skulle höra av sig om de behöver arbetsgivarintyg. Håller tummarna att det löser sig för räntan sänks med 3,05% med dessa, men vill först och främst endast byta bort från Remember så det kvittar om det så bara blir +/-0.

Nej, jag ringde upp personen jag hade kontakt med på Sambla förra gången och tog hjälp av henom. Jag angav den inkomst som jag har, dvs runt 26' netto (snittar 31' netto men de senaste låg på 26' i snitt så ville inte ange högre). Jag jobbar skift så det beror lite på hur dagarna är fördelade per månad, allt från 7-15 stycke per månad. De begärde endast lönespecifikation nu, men sa i telefonkontakt att de skulle höra av sig om de behöver arbetsgivarintyg. Håller tummarna att det löser sig för räntan sänks med 3,05% med dessa, men vill först och främst endast byta bort från Remember så det kvittar om det så bara blir +/-0.
Låter bra! Fick du flera erbjudande? Ville alla ha kompletteringar då du angav högre inkomst än det som är synlig på uc?

Ja, nu vet jag inte exakt alla för vi diskuterade inte det men Instabank ville ha lönespecifikation i alla fall! Fick fler erbjudanden också, men vi diskuterade inte dessa närmre heller.

Så med Sambla får man inte se sina erbjudanden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp