Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dömd för brott och skuldsanering

Jag är dömd för brott sen tidigare till skyddstillsyn i 3 år. När jag sökte skuldsanering första gången blev det avslag just för att jag hade skyddstillsyn och enligt kfm för att om jag ska begå brott igen och kanske hamna inlåst så blir det svårt att betala skuldsanering.
Nu har detta (såklart ) inte hänt och jag har sökt skuldsanering igen.
min skyddstillsyn går ut om ca 6 månader, ungefär samtidigt som min skuldsanering ska gås igenom hos kfm.

Nu till min fråga, kan kfm kolla upp sånt, med domar och så? Anledningen till att det kom upp förra ansökan var för att jag har en skuld till försäkringskassan, det är också därför jag är dömd. Men kan dom se sånt eller är det upp till mig att berätta i så fall?

Jag har en skuld till Försäkringskassan i min skuldsanering.

Men det beror nog mycket på.

Vad exakt är det du har gjort gentemot Försäkringskassan? Typ jobbat men varit sjukskriven eller tagit 200 vab-dagar medan du jobbat?

Vilket belopp är du skyldig Kassan+

Jag har en skuld till Försäkringskassan i min skuldsanering.

Men det beror nog mycket på.

Vad exakt är det du har gjort gentemot Försäkringskassan? Typ jobbat men varit sjukskriven eller tagit 200 vab-dagar medan du jobbat?

Vilket belopp är du skyldig Kassan+
Det är bidragsbrott, summan jag är dömd för är ca 20000.
Men hela min skuld till fk ligger på ca 100000.
Har liksom tyvärr ingen möjlighet att betala på den heller. Har varit i kontakt med fk och om jag ska betala den så måste den betalas av på 1 år . Vilket är omöjligt för mig. Jag undrade också varför den inte skickas till kfm och ingår i min utmätning. Men tydligen måste som gå igen varje person individuellt och besluta om det ska skickas vidare och tydligen håller dom på med det arbetet. Men det går ju inte jättefort.
Hur mycket var din skuld på till dom?
För när jag fick avslag på min ansökan om skuldsanering fick jag också höra att den skulden behövdes typ halveras för att fk skulle gå med på skuldsaneringen. Men vet inte hur jag ska göra för att den ska minska

Min skuld var också liknande men det var ingenting brottsligt det var dagar jag hade rätt till jag hade bara tagit dom fel så jag fick betalkrav - sen fick jag tillbaka dessa dagar att använda dom rätt dagar. Men man fick inte ta det på en lördag/söndag utan att ta en vardag innan/efter.

Jag vågar inte riktigt svara bidragsbrott bör ju ses som graverande för en sanering men vad hade du gjort? Vabbat när du jobbade eller?

Ja det är inga problem för skusan att ta fram domarna

Senast ändrad:
Min skuld var också liknande men det var ingenting brottsligt det var dagar jag hade rätt till jag hade bara tagit dom fel så jag fick betalkrav - sen fick jag tillbaka dessa dagar att använda dom rätt dagar. Men man fick inte ta det på en lördag/söndag utan att ta en vardag innan/efter.

Jag vågar inte riktigt svara bidragsbrott bör ju ses som graverande för en sanering men vad hade du gjort? Vabbat när du jobbade eller?
Okej. Ja, precis, Tagit ut någon dag för mycket här och där.
Det verkade inte som att själva domen var något problem, utan mer att det lät som att det var viktigare att skyddstillsynen var över. Vilket den kommer att vara.
Domen är då 3 år gammal, och själva brottet ca 5 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp