Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Dåligt läge att släppa nu?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 405868" data-attributes="member: 3402"><p>Man åker sällan fast för det. Men egentligen är det det minst rättvisa att inte släppa något eller släppa allt samtidigt.</p><p></p><p>Om du har lånat 100.000 av mig och 50.000 av någon annan. Betalar du den andra personen flera månader de 50.000 som du är skyldig men inte en krona till mig så finns det en lag som heter gynnande av borgenär som jag kan anmäla och stämma dig för. Delvis den andra borgenären fortsätter få betalt, men jag får inte en krona - det är inte rättvist.</p><p>Egentligen ska man behandla alla borgenärer (banker) ungefär likadant. Man betalar allt eller släpper allt så slipper man trubbel med det.</p><p></p><p></p><p>Ett tips om du fortsätter betala vissa men inte andra är att betala bort dom senaste lånen först. Har du tagit 3 mindre lån på 15.000, 20.000 och 25.000. Så rada upp dom i ordning när dom är tagna.</p><p></p><p>exempel:</p><p></p><p>15.000 - 2023-10-01</p><p>25.000 - 2023-07-01</p><p>20.000 - 2023-02-01</p><p></p><p>Då betalar man först bort 2023-10-01 och sedan 2023-07-01, Sist 2023-02-01.</p><p></p><p>Om handläggaren rekommenderar skuldsanering sen eller du kommer i tankarna så är det en stor fördel vid ansökan om lånen är så gamla som möjligt. Delvis om du vill fortsätta betala vissa men inte andra, så börja med att betala dom senaste tagna lånen först för att köpa dig skälighet i så fall.</p><p>Delvis kan man hävda att man betalat det man kan men dels så blir senaste lånet äldre om man betala bort dom nyare. Men det är väll i princip den stora fördelen jag ser med att att fortsätta betala på vissa men inte andra, om man har sanering i kikaren för framtiden, Har du inte det så tror jag det bästa är att släppa allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 405868, member: 3402"] Man åker sällan fast för det. Men egentligen är det det minst rättvisa att inte släppa något eller släppa allt samtidigt. Om du har lånat 100.000 av mig och 50.000 av någon annan. Betalar du den andra personen flera månader de 50.000 som du är skyldig men inte en krona till mig så finns det en lag som heter gynnande av borgenär som jag kan anmäla och stämma dig för. Delvis den andra borgenären fortsätter få betalt, men jag får inte en krona - det är inte rättvist. Egentligen ska man behandla alla borgenärer (banker) ungefär likadant. Man betalar allt eller släpper allt så slipper man trubbel med det. Ett tips om du fortsätter betala vissa men inte andra är att betala bort dom senaste lånen först. Har du tagit 3 mindre lån på 15.000, 20.000 och 25.000. Så rada upp dom i ordning när dom är tagna. exempel: 15.000 - 2023-10-01 25.000 - 2023-07-01 20.000 - 2023-02-01 Då betalar man först bort 2023-10-01 och sedan 2023-07-01, Sist 2023-02-01. Om handläggaren rekommenderar skuldsanering sen eller du kommer i tankarna så är det en stor fördel vid ansökan om lånen är så gamla som möjligt. Delvis om du vill fortsätta betala vissa men inte andra, så börja med att betala dom senaste tagna lånen först för att köpa dig skälighet i så fall. Delvis kan man hävda att man betalat det man kan men dels så blir senaste lånet äldre om man betala bort dom nyare. Men det är väll i princip den stora fördelen jag ser med att att fortsätta betala på vissa men inte andra, om man har sanering i kikaren för framtiden, Har du inte det så tror jag det bästa är att släppa allt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Dåligt läge att släppa nu?
Topp