Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Dåliga förutsättningar för bolån?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oroligtjej" data-source="post: 288161" data-attributes="member: 6843"><p>För att göra en lång historia kort:</p><p>Jag och min sambo ska snart flytta till större (vi äger idag en gemensam bostadsrätt 50/50 värderad till 2.100.000) </p><p>Efter försäljning kommer vi ha en kontantinsats på ca. 600.000 att lägga in i nästa boende. </p><p></p><p>Min sambo vet inte om att jag sitter på 4 olika blancolån på totalt 200.000 samt 40.000 i krediter och jag har inte för avsikt att öppna upp mig om detta för honom just nu, av olika skäl. </p><p></p><p>Utöver detta har jag 6 stycken UC förfrågningar, 1 försvinner i mars och resterande 5 under vinterhalvåret.</p><p>Jag äger en bil (ej lån på denna) värd ca. 80.000.</p><p>Om någon månad får jag också ut ett arv på 450.000 där ca. 100.000 dock försvinner direkt i vinstskatt efter försäljning av ett dödsbo. </p><p>Så 350.000 i rena pengar. Min sambo vet inte om vilket exakta belopp det rör sig om, så min plan var därför att betala av krediterna och delar av lånen med denna summa. </p><p>Borde jag betala av allt, eller är det ”okej” för banken att jag har ett blancolån på 100.000 när vi ansöker om bolån, utan att detta påverkar bolånekalkylen allt för mycket? </p><p>På så sätt har jag åtminstone 200.000 i buffert/spar tillgängligt framöver, om jag endast betalar av 140.000 av mina 240.000 i skulder. </p><p></p><p>Nu är frågan hur banken ser på våra gemensamma förutsättningar rent generellt;</p><p></p><p>Jag, </p><p>UC-score 5,9% ”mindre bra” </p><p>Månadslön 21.500 </p><p>Blancolån/krediter i dagsläget 240.000 (eller 140.000 efter avbetalning av större delen) </p><p>Tillgångar 200.000 + 80.000 (bilen)</p><p></p><p>Min sambo, </p><p>UC-score antagligen nära 0,1 ”mycket bra/utmärkt” </p><p>Månadslön 35.000</p><p>Blancolån/krediter i dagsläget 0</p><p>Tillgångar 100.000 i fonder/sparade pengar</p><p></p><p>Utöver detta har vi som sagt även 600.000 i gemensam kontantinsats.</p><p></p><p>Jag är livrädd att banken inte ska bevilja bolån på grund av mina dåliga förutsättningar (exakt hur dåliga är dom egentligen?? Någon som kan svara från utifrån ett ”yttre perspektiv”?) och att jag då behöver berätta om min ekonomiska situation i samband med flytten, vilket jag helst undviker in i det sista då det ligger mycket skam och skuldkänslor bakom :/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oroligtjej, post: 288161, member: 6843"] För att göra en lång historia kort: Jag och min sambo ska snart flytta till större (vi äger idag en gemensam bostadsrätt 50/50 värderad till 2.100.000) Efter försäljning kommer vi ha en kontantinsats på ca. 600.000 att lägga in i nästa boende. Min sambo vet inte om att jag sitter på 4 olika blancolån på totalt 200.000 samt 40.000 i krediter och jag har inte för avsikt att öppna upp mig om detta för honom just nu, av olika skäl. Utöver detta har jag 6 stycken UC förfrågningar, 1 försvinner i mars och resterande 5 under vinterhalvåret. Jag äger en bil (ej lån på denna) värd ca. 80.000. Om någon månad får jag också ut ett arv på 450.000 där ca. 100.000 dock försvinner direkt i vinstskatt efter försäljning av ett dödsbo. Så 350.000 i rena pengar. Min sambo vet inte om vilket exakta belopp det rör sig om, så min plan var därför att betala av krediterna och delar av lånen med denna summa. Borde jag betala av allt, eller är det ”okej” för banken att jag har ett blancolån på 100.000 när vi ansöker om bolån, utan att detta påverkar bolånekalkylen allt för mycket? På så sätt har jag åtminstone 200.000 i buffert/spar tillgängligt framöver, om jag endast betalar av 140.000 av mina 240.000 i skulder. Nu är frågan hur banken ser på våra gemensamma förutsättningar rent generellt; Jag, UC-score 5,9% ”mindre bra” Månadslön 21.500 Blancolån/krediter i dagsläget 240.000 (eller 140.000 efter avbetalning av större delen) Tillgångar 200.000 + 80.000 (bilen) Min sambo, UC-score antagligen nära 0,1 ”mycket bra/utmärkt” Månadslön 35.000 Blancolån/krediter i dagsläget 0 Tillgångar 100.000 i fonder/sparade pengar Utöver detta har vi som sagt även 600.000 i gemensam kontantinsats. Jag är livrädd att banken inte ska bevilja bolån på grund av mina dåliga förutsättningar (exakt hur dåliga är dom egentligen?? Någon som kan svara från utifrån ett ”yttre perspektiv”?) och att jag då behöver berätta om min ekonomiska situation i samband med flytten, vilket jag helst undviker in i det sista då det ligger mycket skam och skuldkänslor bakom :/ [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Dåliga förutsättningar för bolån?
Topp