Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dåliga dagar

De här med dåliga dagar... dagar man känner att man inte kommer någon vart, man står bara och stampar på ett och samma ställe.
Man har unnat sig nånting som man sen ångrar för man kunde lagt de 500kr på en skuld istället samtidigt som man faktiskt har nytta av den här saken man köpt.

Vad gör ni när ni har dåliga dagar?

Ja sitter mest och bläddrar i vårat skuldblock och får ännu mer ångest och irritation att de inte gått fortare. Trots att vi gör allt vi kan varje månad. Man vill ju inte sluta leva helt heller.

Tips ? <3

Har känt precis så väldigt många gånger , innan satt jag varje dag och kollade igenom skulderna. Men förstod efter nått år att skulle man fortsätta så skulle man nog bli tokig . Bättre försöka inte tänka på skulderna och se att en dag blir man fri . Så länge det minskar så blir man ju fri en dag :) sen ibland så måste man köpa vissa saker som behövs eller att man faktiskt behöva unna sig en sak . Men förstår absolut hur du känner för jag har känt så många gånger :)

Har känt precis så väldigt många gånger , innan satt jag varje dag och kollade igenom skulderna. Men förstod efter nått år att skulle man fortsätta så skulle man nog bli tokig . Bättre försöka inte tänka på skulderna och se att en dag blir man fri . Så länge det minskar så blir man ju fri en dag :) sen ibland så måste man köpa vissa saker som behövs eller att man faktiskt behöva unna sig en sak . Men förstår absolut hur du känner för jag har känt så många gånger :)
Ja tyvärr, de blir ju en liten ond cirkel. Man vill ju ändå kolla för att få en motivation. Men samtidigt kan de ju också ibland vara negativt.
I dagsläget med våra avbetalningsplaner så minskar skulderna 15.000kr / månaden, vilket är grymt bra. Men man vill ju ändå att de ska gå fortare. Vissa dagar känns de så jäkla bra, andra är precis tvärtemot. Men antar de är en del av processen att komma ur de här träsket. :axelryck:
Känns ba så värdelöst vissa dagar :facejoy:

Ja tyvärr, de blir ju en liten ond cirkel. Man vill ju ändå kolla för att få en motivation. Men samtidigt kan de ju också ibland vara negativt.
I dagsläget med våra avbetalningsplaner så minskar skulderna 15.000kr / månaden, vilket är grymt bra. Men man vill ju ändå att de ska gå fortare. Vissa dagar känns de så jäkla bra, andra är precis tvärtemot. Men antar de är en del av processen att komma ur de här träsket. :axelryck:
Känns ba så värdelöst vissa dagar :facejoy:
Hade en liten svacka förra veckan med , men som du säger det minskar med 15k per månad !! Hos oss minskar det med 13,5 - 20 000 per månad ! Man måste vara nöjd att det minskar ! Jag brukar ta 15k per månad och sen 5 år framåt då blir man lite gladare :)

Hade en liten svacka förra veckan med , men som du säger det minskar med 15k per månad !! Hos oss minskar det med 13,5 - 20 000 per månad ! Man måste vara nöjd att det minskar ! Jag brukar ta 15k per månad och sen 5 år framåt då blir man lite gladare :)
Ja precis, de är just de där att vara nöjd! Haha, de är ju de man aldrig blir känns de som. Förens skiten är slut! :facejoy: Usch

Ja de är väl som du säger, dock kollar jag i det varje månad då jag skriver ner vad som är kvar när räkningarna kommer och de är nått jag tänker fortsätta med. För då ser man ändå att skulden minskat och de är mitt sätt att ha koll så jag inte missar nån räkning eller liknande.
Vet inte hur ja ska tänka, vill ändå fortsätta ha koll men att ja kanske bara skulle ta det 1-2 ggr / mån.. ta tex 15:e och då skriva ner alla räkningar i häftet. Istället för att göra de varje gång de kommer en räkning :axelryck:

Men ah ja vet inte, blir inte klok på allt :facejoy:

Ja de är väl som du säger, dock kollar jag i det varje månad då jag skriver ner vad som är kvar när räkningarna kommer och de är nått jag tänker fortsätta med. För då ser man ändå att skulden minskat och de är mitt sätt att ha koll så jag inte missar nån räkning eller liknande.
Vet inte hur ja ska tänka, vill ändå fortsätta ha koll men att ja kanske bara skulle ta det 1-2 ggr / mån.. ta tex 15:e och då skriva ner alla räkningar i häftet. Istället för att göra de varje gång de kommer en räkning :axelryck:

Men ah ja vet inte, blir inte klok på allt :facejoy:
Jag tycker det är väldigt skönt att se skulderna äntligen minskar , även om det tar 5 år får det ta 5 år ! Eller om det tar 7 år :) det som vi tyckt varit jobbigt hittils är nog sambons skulder jämte min utmätning , men till sommar så är 90 % av hennes skulder borta och då har vi hela hennes lön på 15k att leva på ! Sen har jag lyckats få en liten extra inkomst som ger 5k extra per månad så det ska nog bli lite bättre då :) att leva med skulder är inte lätt i dagens samhälle där allt ska vara så perfekt utåt . Jag ångrar inte att jag släppte alla mina små lån till utmätning och sedan betalar två stora lån jämte . Det är bara att kriga på och kämpa så är vi skuldfria en dag ! Jag tror dock viktigaste är att man våga bryta lånandet . Antingen med utmätning , skuldsanering Eller betala helt själv ! Men man kan inte låna sig ut för att betala ett annat . Då håller man på såhär när man är 65 år med :)

Jag tycker det är väldigt skönt att se skulderna äntligen minskar , även om det tar 5 år får det ta 5 år ! Eller om det tar 7 år :) det som vi tyckt varit jobbigt hittils är nog sambons skulder jämte min utmätning , men till sommar så är 90 % av hennes skulder borta och då har vi hela hennes lön på 15k att leva på ! Sen har jag lyckats få en liten extra inkomst som ger 5k extra per månad så det ska nog bli lite bättre då :) att leva med skulder är inte lätt i dagens samhälle där allt ska vara så perfekt utåt . Jag ångrar inte att jag släppte alla mina små lån till utmätning och sedan betalar två stora lån jämte . Det är bara att kriga på och kämpa så är vi skuldfria en dag ! Jag tror dock viktigaste är att man våga bryta lånandet . Antingen med utmätning , skuldsanering Eller betala helt själv ! Men man kan inte låna sig ut för att betala ett annat . Då håller man på såhär när man är 65 år med :)
Låter ju som en jättebra plan, jobbar vi på i den takt vi gör idag så är vi fria om ca 1,5-2 år. Men de är ändå många dagar, och visst tiden går fort men ibland går de tyngre och de är ju som sagt en del av processen för att ta sig framåt.
Min man har en skuld till kronofogden och rätt många anmärkningar så för hans del tar det några år innan han är fri. För min del kommer de gå fortare då jag inte har kronofogden, men har dock 3 anmärkningar. Men de valde jag och ta när jag skickade lån till inkasso. Blev Misskött kredit, men hade ändå inte tänkt ta mer lån så lät de bli så. Har också spärrat mig på samtliga smslånebolag för framtida ansökningar då jag aldrig någonsin vill ta ett sånt lån i mitt liv igen. När vi är fria kommer vi kunna spara dryga 50.000kr/månaden. Vilket jag ser fram emot, vår dröm är att bygga vårat eget hus! Trots att de är en bit kvar dit så är det en dröm som får oss att kämpa varje dag!

Känner igen mig. Jag var duktig är 2017 och tog tag i allt med 400 k, amorterade ner till ca 300 k på något år med ett aktivt sparande varje månad också. Före jag hade 400 k i lån och när spelandet o lånekarusellen rullade på så tänkte jag bara tillbaka. Att man inte gjorde annorlunda istället. Minns när jag hade 300 k i lån och bra kapital på banken att jag inte saknade år 2017.

Jag trillade dit igen men nu i dagsläget fick jag ett stort lån på 350 k och har 30 k sparat nu. Visst har jag tänkt samma igen att man skulle backat till 2019 och verkligen fortsatt. Tänkt att nu hade man kanske haft 200 k i skulder och 70 k i sparande.

Lite rörigt inlägg från mig. Men min hälsa hänger mycket på min ekonomi. Det jag vill säga är att man ska tänka att man har nått botten. Utgå ifrån botten och gör rätt varje månad. För varje månad då skulderna minskar så blir det bättre o bättre.

Jag skriver också ner allt jag amorterat och extra amorterar varje månad. Skriver också ner räntan så jag har något att längta efter när återbäringen kommer. Har också sparmål och lista över det varje månad! Det är riktigt kul :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp