Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Då får vi se var detta slutar.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ANG" data-source="post: 486665" data-attributes="member: 5090"><p>Nu börjar det faktiskt bli lite pirrigt. KFM började i tisdags arbeta med ärenden som kom in 2/9. Min inkom 7/9. Lite kämpigt att eventuellt behöva få ett samtal i nästa vecka, studentvecka för min son.</p><p></p><p>Idag fick jag ett brev i Kivra om att min löneutmätning upphör då utrymme saknas. Blir arbetslös mitten på juni. Men har arbete igen i augusti. Det betyder att jag kommer ha samma summa att röra mig med i juni som under utmätningen vilket är helt okej.</p><p>Skulle jag ha den lyckliga turen att få inledande så antar jag att jag får göra första inbetalningen i juli.</p><p></p><p>1. Undrar hur det blir då. Jag kommer få min semester utbetald i juli samt för de sista dagarna i juni från a-kassan. Är det vanligt att man får betala in allt som överskrider förbehållet eller ”brukar” man få behålla allt förutom det man betalar in till KFM? </p><p>2. Om jag få avslag, drar löneutmätningen igång direkt i juni eller juli igen? </p><p>3. Jag kommer antagligen skriva nytt anställningsavtal på fredag eller i nästa vecka, detta bör jag väl meddela KFM oavsett om jag fått samtal</p><p>4. I augusti kommer jag då få en halv lön samt a-kassa för hela juli, får man behålla förbehållet och betala in resten eller får man behålla det som släpar (a-kassan) då inkomsten blir högre i augusti. </p><p>5. I september blir det typ lika, lön för hela september och typ 10 dagar a-kassa som utbetalas.</p><p></p><p>A-kassan betalade ju tidigare ut veckovis innevarande månad vilket man verkligen brukar behöva när man blir arbetslös men nu betalar de ut månadsvis i efterskott så inkomsten blir ju lite skev om man får nytt arbete.</p><p>Hoppas hoppas såååå på att få igenom en sanering.</p><p>Tacksam för alla svar jag kan få. Grubblar ju ihjäl mig i mina försök att planera ekonomin framöver.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ANG, post: 486665, member: 5090"] Nu börjar det faktiskt bli lite pirrigt. KFM började i tisdags arbeta med ärenden som kom in 2/9. Min inkom 7/9. Lite kämpigt att eventuellt behöva få ett samtal i nästa vecka, studentvecka för min son. Idag fick jag ett brev i Kivra om att min löneutmätning upphör då utrymme saknas. Blir arbetslös mitten på juni. Men har arbete igen i augusti. Det betyder att jag kommer ha samma summa att röra mig med i juni som under utmätningen vilket är helt okej. Skulle jag ha den lyckliga turen att få inledande så antar jag att jag får göra första inbetalningen i juli. 1. Undrar hur det blir då. Jag kommer få min semester utbetald i juli samt för de sista dagarna i juni från a-kassan. Är det vanligt att man får betala in allt som överskrider förbehållet eller ”brukar” man få behålla allt förutom det man betalar in till KFM? 2. Om jag få avslag, drar löneutmätningen igång direkt i juni eller juli igen? 3. Jag kommer antagligen skriva nytt anställningsavtal på fredag eller i nästa vecka, detta bör jag väl meddela KFM oavsett om jag fått samtal 4. I augusti kommer jag då få en halv lön samt a-kassa för hela juli, får man behålla förbehållet och betala in resten eller får man behålla det som släpar (a-kassan) då inkomsten blir högre i augusti. 5. I september blir det typ lika, lön för hela september och typ 10 dagar a-kassa som utbetalas. A-kassan betalade ju tidigare ut veckovis innevarande månad vilket man verkligen brukar behöva när man blir arbetslös men nu betalar de ut månadsvis i efterskott så inkomsten blir ju lite skev om man får nytt arbete. Hoppas hoppas såååå på att få igenom en sanering. Tacksam för alla svar jag kan få. Grubblar ju ihjäl mig i mina försök att planera ekonomin framöver. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Då får vi se var detta slutar.
Topp