Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Då får vi se var detta slutar.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ANG" data-source="post: 479336" data-attributes="member: 5090"><p>Håller med! Privat hyresvärd och individuella elavtal. Fungerar precis som när man har villa. MEN dessa kalla månader brukar snarare ligga på ca 4.000kr, dyrt det med. Januari uppmättes att ligga på samma nivå som 2022 när elen var så dyr att staten fick gå in med elstöd.</p><p></p><p>Det får säkert att hitta ett billigare boende med tiden. Min son har precis flyttat hem och kommer börja arbeta och då kunna bidra till kostnaderna vilket underlättar.</p><p></p><p>Jag tänker att jag ska försöka prata ihop mig med grannarna och att vi tillsammans kan ligga på hyresvärdarna att byta uppvärmning. I de andra hushållen bor 2-3 personer fler än i mitt hushåll vilket borde ge dem ännu högre kostnader.</p><p></p><p>Finns miljarder av anledningar varför jag inte vill flytta men framöver kommer det bli ohållbart. Jag hade hoppats på att bli beviljad skusa och när den är klar kunna flytta. Den enda ”passande” lgh som fanns ute nu låg på 16.700/mån… På tok för dyrt. Min bror bor i en tvåa men betalar 1000kr mindre än mig, dock billigare el. Men priserna här ligger väldigt högt. Han flyttar nu till större stad och kommer betala 2.000kr mindre än tidigare plus få 5 min till arbetet istället för 35 min. Win-win för han. Om jag flyttar till orten jag arbetar på blir det ännu dyrare då den ligger väldigt nära en betydligt större stad.</p><p></p><p>Som sagt. Jag vill nog mest ventilera ut hur tufft det är med utmätning. Ingen buffert, inga betalfria månader. Kan tycka att det skulle finnas någon liknande lösning som vid sanering. Förstår helt att man ska betala sina skulder osv men tror att fler än jag har det tufft och funderar på om man riskerar att bo på gatan. Det tycker jag ändå inte att jag förtjänar… Eller jo, ibland…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ANG, post: 479336, member: 5090"] Håller med! Privat hyresvärd och individuella elavtal. Fungerar precis som när man har villa. MEN dessa kalla månader brukar snarare ligga på ca 4.000kr, dyrt det med. Januari uppmättes att ligga på samma nivå som 2022 när elen var så dyr att staten fick gå in med elstöd. Det får säkert att hitta ett billigare boende med tiden. Min son har precis flyttat hem och kommer börja arbeta och då kunna bidra till kostnaderna vilket underlättar. Jag tänker att jag ska försöka prata ihop mig med grannarna och att vi tillsammans kan ligga på hyresvärdarna att byta uppvärmning. I de andra hushållen bor 2-3 personer fler än i mitt hushåll vilket borde ge dem ännu högre kostnader. Finns miljarder av anledningar varför jag inte vill flytta men framöver kommer det bli ohållbart. Jag hade hoppats på att bli beviljad skusa och när den är klar kunna flytta. Den enda ”passande” lgh som fanns ute nu låg på 16.700/mån… På tok för dyrt. Min bror bor i en tvåa men betalar 1000kr mindre än mig, dock billigare el. Men priserna här ligger väldigt högt. Han flyttar nu till större stad och kommer betala 2.000kr mindre än tidigare plus få 5 min till arbetet istället för 35 min. Win-win för han. Om jag flyttar till orten jag arbetar på blir det ännu dyrare då den ligger väldigt nära en betydligt större stad. Som sagt. Jag vill nog mest ventilera ut hur tufft det är med utmätning. Ingen buffert, inga betalfria månader. Kan tycka att det skulle finnas någon liknande lösning som vid sanering. Förstår helt att man ska betala sina skulder osv men tror att fler än jag har det tufft och funderar på om man riskerar att bo på gatan. Det tycker jag ändå inte att jag förtjänar… Eller jo, ibland… [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Då får vi se var detta slutar.
Topp