Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

CSN - påminnelse

Hej Kära Forummedlemmar!

Vill bara meddela att CSN har haft strul med sina e-fakturor, enligt dom själva är det "Strålfors" som skickar ut dessa och de har haft strul.
Jag själv har fått fakturor nu varannan månad, de andra månaderna har jag fått lägga n dessa manuellt.

Vill inte att ni hamnar i trubbel, därav denna påminnelse om ni inte har fått er e-faktura, kolla upp då de strular just nu

Fin kväll på er!

Klokt, otroligt dyra att bli för sen med dom där..

Jag kör med autogiro personligen men saknar du en räkning kolla upp det. Det är väldigt lätt att hamna hos kfm och få en anmärkning för CSN. Jag hade varit prickfri nu jag inte hade en anmärkning kvar för CSN

Det är lättare eftersom det inte behövs förelägganden men det tar lite tid och skickas en del brev innan. Från csns sida

Om du inte betalar​

Om du inte betalar på lånet enligt betalningsplanen, händer följande:

• Vi skickar en påminnelse till dig och du måste betala 450 kronor i påminnelseavgift.
  • Om du inte betalar skickar vi en till påminnelse efter en månad. Då måste du betala ytterligare 450 kronor.
  • Om du fortfarande inte betalar, skickar vi ett kravbrev till dig.
  • Om du inte betalar kravet skickar vi ditt ärende till Kronofogden. Då kan du få en betalningsanmärkning. Bor du utomlands skickar vi ditt ärende till ett inkassoföretag.

De kan återkalla påminnelseavgiften om man har betalat ett par dagar sent och mejlar dem.
Har jag gjort flera gånger.
Vet de om att leverantören har problem så går det nog ännu lättare.

Bra och kloka svar allihop!
Min uppmaning var främst till de som tror allt bara dras automatiskt från kontot, surt som Lasseman skriver att åka på en påminnelseavgift (saftig sådan dessutom :) )

Apropå, kompisen fick sin trängselskattsfaktura på 121 :-
Tröttmösa när hon lade in den på räkningarna , råkade vända på siffrorna och betalade in 112 istället. Inser sitt eget misstag på förfallodatumet och skickade snabbt in resterande 9:- men pengarna kom in dagen efter förfallodatum. Dagen efter låg det en påminnelseavgift i brevlådan på 500:-....

Skapligt surt

Min uppmaning var främst till de som tror allt bara dras automatiskt från kontot, surt som Lasseman skriver att åka på en påminnelseavgift (saftig sådan dessutom :) )

Tröttmösa när hon lade in den på räkningarna , råkade vända på siffrorna och betalade in 112 istället. Inser sitt eget misstag på förfallodatumet och skickade snabbt in resterande 9:- men pengarna kom in dagen efter förfallodatum. Dagen efter låg det en påminnelseavgift i brevlådan på 500:-....

Skapligt surt

Har provat en variant av det. Med 2 bilar dessutom, det låg förfallodag den första i månaden i stället för den sista, och jag använder ett separat konto för räkningar osv dit jag bara sätter över det belopp som behövs. Jag kollade ju bara vad som behövdes innevarande månad, inte vd som behövdes nästkommande månad. var 500-600 kr i påminnelseavgift per bil om jag minns rätt.

Skapligt surt
Samma här. Hade en passage på sundsvallsbron 9kr, missar den och en saftig påminnelse

Har provat en variant av det. Med 2 bilar dessutom, det låg förfallodag den första i månaden i stället för den sista, och jag använder ett separat konto för räkningar osv dit jag bara sätter över det belopp som behövs. Jag kollade ju bara vad som behövdes innevarande månad, inte vd som behövdes nästkommande månad. var 500-600 kr i påminnelseavgift per bil om jag minns rätt.
Fyfan stackare :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp