Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Csn, Betalfri månad på sen betalning?

Hej!

Ligger efter med csn nu två månader, vet att 3dje måste in och att dom lägger på 500kr igen.
Vet också att man kan ansöka om betalfri månad, tror ni det går på en sen betalning? så 2500 nästa gång istället för 3000?

Mvh H

Jag har för mig det måste göras innan förfallodagen

I så fall går det att göra det på dina sidor bär du loggar in där. Kan du inte se det där så tror jag inte man kan göra det.
CSN skickas direkt till KFM och går inte till inkasso bara så du vet.

Det är bäst om du ringer dem och frågar.

Är inte allt om återbetalning stängt till typ på söndag?

Hej!

Ligger efter med csn nu två månader, vet att 3dje måste in och att dom lägger på 500kr igen.
Vet också att man kan ansöka om betalfri månad, tror ni det går på en sen betalning? så 2500 nästa gång istället för 3000?

Mvh H
Ring och prata med dom, dom är jävligt bra att ha att göra med och brukar kunna trixa till det om en bara försöker!

Senast ändrad:
Det du kan göra är att ringa Csn och be de fördela hela beloppet du ligger efter med under de kommande månaderna, du kan välja själv om det ska fördelas under 4,5, 6månader eller mer.
Har gjort detta många ggr, senast i slutet av augusti då fick min sambo betala 400 kr mer under sept, okt, nov dec.
Det hjälper mkt och man slipper förlängningsavgiften som inte är så liten!!

Det du kan göra är att ringa Csn och be de fördela hela beloppet du ligger efter med under de kommande månaderna, du kan välja själv om det ska fördelas under 4,5, 6månader eller mer.
Har gjort detta många ggr, senast i slutet av augusti då fick min sambo betala 400 kr mer under sept, okt, nov dec.
Det hjälper mkt och man slipper förlängningsavgiften som inte är så liten!!
Exakt detta jag menar. Jag har flera gånger betalt en femhundring och fått resten fördelat över x antal månader. Jag har även varit med om andra lösningar, bara dom ser att man försöker så trixar dom till det till ens fördel..

Exakt detta jag menar. Jag har flera gånger betalt en femhundring och fått resten fördelat över x antal månader. Jag har även varit med om andra lösningar, bara dom ser att man försöker så trixar dom till det till ens fördel..
Aldrig blivit nekad hjälp av Csn, så himla bra att göra med. Men innan jag fattade att man kunde göra så så har vi betalat två förseningsavgifter varje månad typ under flera år eftersom vi alltid låg efter.

Pratade med en kärring ifrån CSN idag. Riktigt bitterfi**a om jag får säga det själv. Hon var inte tillmötesgående alls.
Jag har betalat varje månad men bara halva beloppet sen två månader tillbaka så ligger egentligen efter med strax under två månader men eftersom jag har betalat en hel månads belopp varje gång har jag kunnat skjuta fram den andra delen. Berättade lite om min situation och frågade om det finns möjlighet att slår ut det här beloppet på de närmaste 12 månaderna men det går de minnsan inte med på. Varför ska de få mindre betalt samtidigt som de andra jag är skyldig pengar ska gynnas genom att få mer betalt. Hon lät bara väldigt arg och missnöjd över hela sitt liv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp