Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Creditstar- Långivaren du ska SE UPP för
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jägob Lögoinen" data-source="post: 195798" data-attributes="member: 4905"><p>Jag tycker hon låter som att hon är av ryskt eller polskt ursprung. Men kanske tänker vi på olika? Nåja, saksamma.</p><p>Jag har lite uppdateringar i mitt fall.</p><p>Efter viss ordväxling på telefon med läppfia kontaktade högsta hönset mig (iallafall förstod jag det så). Dennis heter han för övrigt. En man som verkar vara väl insatt i systemet, trevlig och inte omöjlig att samtala med. Jag passade på att vädra mina åsikter om hans anställda och jag fick för en gångs skull prata till punkt utan att bli avbruten (läppfia) och han förstod mig. Jag fick dock lite känslan av att han satte sina anställda en del i försvar vilket i och för sig inte är så konstigt. Jag betalade fakturan för mars, så den är ur världen. Dennis berättade sen att jag kunde välja att förlänga mitt lån och då skjuts alla fakturor upp 1 månad, vilket innebär att fakturan som skulle vara betald 10:e April får förfallodatum i Maj, jag betalade förlängningsavgift om 106 kronor och det gick igenom i systemet, allt via trustly. Dennis verkade lite snurrig med datum och kunde inte riktigt förklara inkassoprocessen för mig. Å ena sidan sa han att inkassoprocessen börjar från och med dag 1 då man är sen med en faktura. Å andra sidan är det oftast först efter 30 dagar de börjar närma sig inkassoavgifter med mera (dock fick jag inte det ens efter 56 dagar)? Å tredje sidan så är det efter 60 dagar som lånet avslutas (men kan göra efter 30 också) å fjärde sidan kan de ansöka om betalningsföreläggande till Kronofogden egentligen när som helst mellan dag 1 och 30, men det var ändå OK att vara 30 dagar sen....men även kunde man vara 60 dagar sen innan inkassoprocessen började....samtidigt som det då absolut kan ha gått så långt som betalningsföreläggande hos Kronofogden. Men de har valt att inte gå ut med den informationen, iallafall inte just nu och reglerna var annorlunda enligt Dennis under Covid-19. Mycket luddigt alltsammans.....jag blev inte alls klokare på hans förklaringar egentligen mer än han i mitt fall kunde garantera att månadsfakturan som nu blir 10:e maj så har jag ändå 60 dagar på mig att betala innan lånet avslutas (då har jag även en månadsfaktura att betala i juni).</p><p>Nå väl....mycket komplicerat men det mesta är löst för just nu iallafall. Men för all del....ta för bövelen inga lån här!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jägob Lögoinen, post: 195798, member: 4905"] Jag tycker hon låter som att hon är av ryskt eller polskt ursprung. Men kanske tänker vi på olika? Nåja, saksamma. Jag har lite uppdateringar i mitt fall. Efter viss ordväxling på telefon med läppfia kontaktade högsta hönset mig (iallafall förstod jag det så). Dennis heter han för övrigt. En man som verkar vara väl insatt i systemet, trevlig och inte omöjlig att samtala med. Jag passade på att vädra mina åsikter om hans anställda och jag fick för en gångs skull prata till punkt utan att bli avbruten (läppfia) och han förstod mig. Jag fick dock lite känslan av att han satte sina anställda en del i försvar vilket i och för sig inte är så konstigt. Jag betalade fakturan för mars, så den är ur världen. Dennis berättade sen att jag kunde välja att förlänga mitt lån och då skjuts alla fakturor upp 1 månad, vilket innebär att fakturan som skulle vara betald 10:e April får förfallodatum i Maj, jag betalade förlängningsavgift om 106 kronor och det gick igenom i systemet, allt via trustly. Dennis verkade lite snurrig med datum och kunde inte riktigt förklara inkassoprocessen för mig. Å ena sidan sa han att inkassoprocessen börjar från och med dag 1 då man är sen med en faktura. Å andra sidan är det oftast först efter 30 dagar de börjar närma sig inkassoavgifter med mera (dock fick jag inte det ens efter 56 dagar)? Å tredje sidan så är det efter 60 dagar som lånet avslutas (men kan göra efter 30 också) å fjärde sidan kan de ansöka om betalningsföreläggande till Kronofogden egentligen när som helst mellan dag 1 och 30, men det var ändå OK att vara 30 dagar sen....men även kunde man vara 60 dagar sen innan inkassoprocessen började....samtidigt som det då absolut kan ha gått så långt som betalningsföreläggande hos Kronofogden. Men de har valt att inte gå ut med den informationen, iallafall inte just nu och reglerna var annorlunda enligt Dennis under Covid-19. Mycket luddigt alltsammans.....jag blev inte alls klokare på hans förklaringar egentligen mer än han i mitt fall kunde garantera att månadsfakturan som nu blir 10:e maj så har jag ändå 60 dagar på mig att betala innan lånet avslutas (då har jag även en månadsfaktura att betala i juni). Nå väl....mycket komplicerat men det mesta är löst för just nu iallafall. Men för all del....ta för bövelen inga lån här! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Creditstar- Långivaren du ska SE UPP för
Topp