Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collectors betallkoll

Hej. Ny här. Har läst igenom era bekymmer och känns skönt att veta att jag inte är ensam! Nu till min fråga. Har ca 250 000 i lön, lån på lgh 900 000, kontokredit på 70 000, vanligt lån på 60 000 och massor av förfrågningar. Har jag någon chans på betallkoll? Lagt in en räkning idag på 3200. Någon som har den tjänsten och kan berätta

Har du något annat hos Collector? Seqr, Collector lån eller Easyliving/Easycard kreditkort de lägger samman de förbindelser du har hos dem och beslutar vilken sammanlagd kredit du kan ha hos dem.

Nä inget annat hos dem. Vad är segr? Och det står de tar en uc som inte förstör kreditvärdigheten? Finns det såna verkligen?

Nä inget annat hos dem. Vad är segr? Och det står de tar en uc som inte förstör kreditvärdigheten? Finns det såna verkligen?
Seqr är en app som du kan få en kredit på upp till 20.000 så du kan betala på Hemköp Willys och några andra de är också anslutna till internethandel hos https://www.seqr.com/se/ och du kan också föra över max 2000 per månad till någon annan så de kan föra tillbaka till ditt lönekonto då det inte går att göra kontantuttag. Det de menar med UC:n att den syns inte av andra långivare utan bara av dig och på sätt påverkar den inte din kreditvärdighet.

Jag har Betallkoll och Seqr. Betallkoll funkar jättesmidigt! Från början fick jag 3000 kr kredit och när jag gjorde en eller två inbetalningar höjde de till 5000.

Seqr har jag inte använt än för jag förstår mig inte på den appen. Man kan använda den att betala med på vissa ställen. Man kopplar en bankkonto till tjänsten och det står att de drar via autogiro. Gällande båda apparna/tjänsterna så finns det inte så mycket info utan man får ringa till kundtjänst och fråga.
I o m att man blivit godkänd för Betallkoll så får man automatiskt minst 3000 kr i kredit som jag förstod det.

Hur det är med Seqr vet jag inte, man måste kanske ansöka om kredit men i alla fall stod det i appen kreditupplysning godkänt när jag hade laddat ner den.

Jag har Betallkoll och Seqr. Betallkoll funkar jättesmidigt! Från början fick jag 3000 kr kredit och när jag gjorde en eller två inbetalningar höjde de till 5000.

Seqr har jag inte använt än för jag förstår mig inte på den appen. Man kan använda den att betala med på vissa ställen. Man kopplar en bankkonto till tjänsten och det står att de drar via autogiro. Gällande båda apparna/tjänsterna så finns det inte så mycket info utan man får ringa till kundtjänst och fråga.
I o m att man blivit godkänd för Betallkoll så får man automatiskt minst 3000 kr i kredit som jag förstod det.

Hur det är med Seqr vet jag inte, man måste kanske ansöka om kredit men i alla fall stod det i appen kreditupplysning godkänt när jag hade laddat ner den.
Seqr och Betalkoll betalar du via postgiro varje månad.

Senast ändrad:
Seqr och Betalkoll betalar du via postgiro varje månad.
Fast när jag laddade ner appen (seqr) tecknade jag ett autogiromedgivande så om jag köper ngt kommer de att dra via autogiro från mitt bankkkonto. Betallkoll är det däremot via pg och det är jag själv som betalar och har möjlighet att bestämma hur mkt jag vill betala vilket är jättebra för då finns det en liten kredit på 5000 kr att använda vid kris.
Jag har använt 2000 kr av den och tänker betala allt innan sommaren. Kämpar att klara mig med de inkomster jag får men märker att jag bli så mycket lugnare när jag vet att det finns lite outnyttjade reserver här och där.

Tog tag i saken och ringde till Seqr support och frågade lite mer om hur det fungerar. Skillnaden mot Betallkoll är att hos Seqr får man ingen automatisk kreditgräns i om att man blir godkänd att använda appen. Man måste göra en ansökan i appen om man vill ha kredit kopplad till Seqr. Det är Collector som beviljar! Jag har 5000 kr kredit i Betallkoll (använt 2000 kr) så jag testade att ansöka om en kredit i Seqr appen (enligt deras support är det lägsta 5000 kr sen kan man utöka) men blev nekad!

Läste vad som står nu om Seqr "Du kan välja om du vill få en faktura på dina SEQR-köp i slutet av månaden eller om du vill att summan ska dras från ditt bankkonto automatiskt." När jag skaffade appen så hade de inte alternativet dras automatiskt från bankkonto så jag trodde inte det alternativet fanns. Tråkigt att du inte fick Seqr beviljat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp