Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector via Advisa

Jag förvånas lite över hur lätt det är att få lån så fort man är fri från sina betalningsanmärkningar. Jag har som många av er kämpat länge och haft ett 50-tal betalningsanmärkningar som mest och löneutmätning i 2 år. Har varit skuldfri i 2 år snart och 19 januari blev jag helt ren från betalningsanmärkningar.

Jag hade 2,7% i kreditbetyg på UC när jag sökte ett samlingslån via Advisa på 320' och fick 15 olika förslag. Angav att jag skulle lösa andra lån.
Jag hade 11 förfrågningar.
Jag hade 4 krediter, varav 3 blancolån och 1 bostadslån.
Valde Collector då de erbjöd lägst ränta=5,95%
Ansökte en måndag och hade pengarna på kontot på torsdagen.
Inga krav på lösen. Alla pengar kom in på kontot, så jag löste lånen själv.
En vecka senare fick jag erbjudade om ett kreditkort från Collector med 50' i kredit, utan UC då jag nyss fått lån av dem.

Jag är gift och äger 50% av ett hus. Inkomst 550.000kr.

Jag förvånas lite över hur lätt det är att få lån så fort man är fri från sina betalningsanmärkningar. Jag har som många av er kämpat länge och haft ett 50-tal betalningsanmärkningar som mest och löneutmätning i 2 år. Har varit skuldfri i 2 år snart och 19 januari blev jag helt ren från betalningsanmärkningar.

Jag hade 2,7% i kreditbetyg på UC när jag sökte ett samlingslån via Advisa på 320' och fick 15 olika förslag. Angav att jag skulle lösa andra lån.
En vecka senare fick jag erbjudade om ett kreditkort från Collector med 50' i kredit, utan UC då jag nyss fått lån av dem.

Fick du också skicka in en selfie med körkort i handen till dom?

Jag fattar inte, var du skuldfri när du ansökte? Eller ansökte du för länge sen när du hade blanco? Eftersom du skriver att du varit skuldfri i snart 2 år.

Jag fattar inte, var du skuldfri när du ansökte? Eller ansökte du för länge sen när du hade blanco? Eftersom du skriver att du varit skuldfri i snart 2 år.
Jag betalade mina sista skulder till KFM för 2 år sedan men har haft betalningsanmärkningar kvar. Den sista försvann i januari. Har ändå kunnat få lån hos Balanzia och Svea, under tiden jag hade tre-fyra betalningsanmärkningar. Dock hög ränta så jag ville lösa dem och betalade av 3 blanco på totalt 230'. Resterande pengar har jag betalat av Klarna kontot och privata lån.

Hur såg ränteförslagen ut i övrigt?

Hur såg ränteförslagen ut i övrigt?
Från Collectors 5,95% upp till typ 19% hos Forex Bank. Synd att man inte kan se alla förslagen efter att man accepterat ett av dem. Fick svar från 9 olika som erbjöd hela summan och resterande erbjöd upp till 200'.

Minns du vilka som erbjöd hela?

Minns du vilka som erbjöd hela?
Hmm. Har visst raderat sms:en från Advisa. Så tyvärr. Det var inga av "storbankerna" iaf. Några känner jag inte till sedan tidigare. Men som sagt, jag valde Collector och det har varit mycket smidigt. Och inga lösenkrav så jag kunde betala och lösa mina skulder själv vilket känns skönt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp